Grupul Ford va folosi imprumutul contractat de la Banca Europeana de Investitii (BEI) pentru dezvoltarea productiei de vehicule comerciale si pentru fabricarea unei masini mici cu motor inovativ si ecologic, la Craiova, a afirmat Wolfgang Schneider, vice­presedintele Ford. Ieri au fost semnate la Bucuresti documentele prin care BEI acorda catre Ford un imprumut in valoare de 400 de milioane de euro, garantat de statul roman in proportie de 80%.

Schneider a spus ca garantia statului roman permite grupului Ford sa isi asigure lichiditate intr-o perioada de criza economica. Creditul va fi folo­sit pentru cofinantarea unui proiect de dezvoltare a unui motor cu emisii re­duse de dioxid de carbon si a pro­ductiei ulterioare la uzina din Craiova. Garantia a fost autorizata, in noiem­brie 2009, de Comisia Europeana.

„Ne asumam o provocare foarte mare, de a transforma uzina din Cra­iova intr-o companie importanta pen­tru grupul Ford”, a adaugat Schneider.
Acordul de garantie dintre Roma­nia si BEI a fost semnat la sediul Guver­nului, de ministrul Finantelor Sebastian Vladescu si de Matthias Kollatz-Ahnen, vicepresedintele ban­cii. Conventia de garantare a fost sem­nata de Bogdan Dragoi, secretar de stat in Ministerul Finantelor, si de Wolf­gang Schneider.

Kollatz-Ahnen a afirmat ca impru­mu­tul acordat Ford va stimula eco­no­mia romaneasca si a aratat ca pro­cedurile de contractare au fost ingre­unate de criza economica.

Vladescu a spus ca spera ca im­prumutul BEI sa permita Ford sa ajunga in maximum 18 luni la un ni­vel de productie de 250.000 de uni­tati pe an la uzina din Craiova - in me­die, 700 de masini pe zi. Productia de automobile la Uzina Ford din Craiova a inceput pe 8 sep­tem­brie 2009, insa intr-un ritm foarte scazut, cu apro­xi­mativ 10 automobile pe zi, dupa cum au declarat repre­zentantii companiei.

Motivele au fost, pe de o parte, scaderile de pe piata auto, mai ales din segmentele comer­ciale, iar, pe de alta parte, lucrarile de modernizare, neter­mi­nate, in unele sectii ale fabricii cra­iovene.

Pana la finele anului trecut s-au produs in aceste conditii apro­ximativ 1.000 de unitati. Functionarea din plin a liniilor de fabricatie este planificata pen­tru primavara acestui an, dupa por­nirea unor sectii im­por­tante pre­cum presajul si vopsitoria. Pana atunci, volumul productiei nu va de­pasi 2.000 de unitati, potrivit esti­ma­ri­lor Ford.

Primele modele Transit Connect fabricate la Craiova au fost asamblate din componente produse si importate sub forma de kituri din Turcia, pro­cesul fiind in acelasi timp si o scoala pentru angajatii din Olte­nia. In luna decembrie au fost livrate dealerilor din reteaua Romcar, distri­buitorul Ford, primele unitati Transit Connect fabricate in Romania.