In urmatoarea perioada, o delegatie din Indonezia este asteptata la Craiova pentru a testa avionul de antrenament IAR 99 Soim, dupa ce guvernul indonezian a decis, anul trecut, sa inlocuiasca flota de avioane de antrenament. In competitia pentru semnarea contractului mai participa Rusia, cu avionul YAK-130, Coreea de Sud, cu T-50, si Cehia, cu L-159 Alca. „Un manager si un pilot din cadrul  Avioane Craiova SA s-au deplasat in Indonezia cu oferta pentru IAR 99 Soim. S-a mers, asadar, pe cont propriu pentru ca nu am gasit sprijin guvernamental, desi  afacerea avantajeaza si statul roman”, a declarat Victor Peta, liderul de sindicat al com­paniei. Pentru cele trei tari insa, guver­nele lor fac un lobby deo­sebit de puternic. IAR 99 Soim este utilizat ca avi­on de an­trenament de trecere pe aparatele de lupta si pen­tru Trecere si Spri­jin Apropiat. Apa­ratele con­curente au des­tul de mul­te simili­tudini cu Soi­mul roma­nesc - po­ten­tialul de foc, un singur motor, viteza, di­­mensiunile etc. Avionul romanesc insa devine extrem de com­petitiv  datorita pretului sau. Cumparand din tara noastra, armata indo­neziana ar putea achizitiona un numar dublu de aparate fata de oferta concurentilor. Com­petitorii Avioane Craiova SA sunt mult mai cu­noscuti pe piata de profil. „Indonezia ar putea comanda 30 de aparate IAR 99 Soim”, a mai precizat liderul de sindicat.

Astfel, posibilul contract ar devansa comanda efectuata de Ministerul roman al Apararii. Avioane Craiova, companie controlata de stat, a avut in 2009 pierderi de 19 milioane de lei si datora buge­tului de stat, la finele trimestrului III al anului trecut, 13 milioane de lei.