Cunoscuta sub numele de chia, Salvia hispanica este o planta din  familia mentei care creste in mod abundent in sudul Mexicului si in Guatemala. Chia era cultivata de azteci si de maiasi in era pre-columbiana si reprezenta o componenta importanta a dietei lor. Odată ce spaniolii au cucerit America Latina, au introdus propriile lor produse alimentare și au interzis cultivarea acestei plante.

Recent insa, semintele de chia au fost introduse in dietele moderne, cercetatorii descoperind o mutime de beneficii ale consumului lor. Mai jos sunt doar sapte dintre diferitele motive pentru care ar trebui să adăugați acest superaliment in dieta dumneavoastra.

1. Continutul ridicat de acizi grasi omega 3
Chia este o sursa concentrata de acizi grasi omega 3 – 3 linguri si jumatate de seminte contin aceeasi cantitate de omega 3 care se gaseste in 900 de grame de somon! Acesti acizi grasi sunt esentiali pentru sanatatea creierului, ajutand la tratarea depresiei. De asemenea, omega 3 protejeaza organismul de inflamatii (precum artrita) si de diferite boli ale inimii.

2. Bogate in fibre
Nutritionistii recomanda 20-35 de grame de fibre pe zi, dar majoritatea oamenilor consuma doar aproximativ jumătate din aceasta cantitate. Chia furnizeaza aproape 50% din aportul zilnic necesar, cu 11 grame de fibre in 30 de grame de seminte. Fibrele sunt necesare pentru sanatate in general, dar mai ales pentru digestie si pierderea in greutate.

3. Ajuta in procesul de slabire
Semintele de chia absorb pana la de 12 ori greutatea lor și se extind in stomac, facandu-va sa va simtiti satul si reducand astfel pofta de mancare. De asemenea, contribuie la blocarea absorbtiei de calorii pentru anumite mancaruri, reprezentand astfel un mare ajutor in dieta.

4. Continutul ridicat de minerale
Semintele de chia au de 6 ori mai mult calciu decat laptele integral, de 3 ori mai mult fier decat spanacul, de 15 ori mai mult magneziu decat broccoli. 30 de grame de chia contin 18% din aportul zilnic recomandat de calciu. Semințe de chia contribuie astfel la imbunatatirea sanatatii oaselor si a dintilor.

5. Intaresc sanatatea inimii
Studiile au aratat ca aceste seminte pot imbunatati tensiunea arteriala si pot creste nivelul colesterolului sanatos, in timp ce ajuta la scaderea colesterolului rau. Chia pot astfel sa ajute la mentinerea unei inimi sanatoase - un element crucial pentru sanatatea dumneavoastra.

6. Recomandate diabeticilor
Pentru că semintele de chia pot incetini rata de transformare a carbohidratilor in zaharuri simple, studiile arata ca acestea pot controla nivelul de zahar din sange, avand astfel mari beneficii pentru diabetici.

7. Ofera hidratare indelungata atletilor
Daca beti seminte de chia inmuiate in apa inainte de antrenament sau de o competitie sportiva, organismul se va hidrata mai bine si isi va pastra nivelul de hidratare un timp mai indelungat.

Bonus
Nu in ultimul rand, aceste seminte sunt atat de bogate in antioxidanti incat nu se deterioreaza si pot fi pastrate pentru perioade mai lungi de timp fara a deveni rancede.