O mascota albastra cu infatisare de dinozaur ii indeamna pe utilizatori sa urmeze acest program, ghidandu-le pasii prin acești parametri multipli aplicați pe informațiile lor personale sau partajate.

"Stim că intrati pe Facebook pentru a fi în contact cu prietenii, nu cu noi", explică Paddy Underwood de la Facebook pe un blog. "Dar mai știm cât de important este să controlați ce anume partajați și cu cine".

Concret, "verificarea confidentialitatii" se realizeaza in trei etape. Prima vizeaza posibilitatea de a asigura sau nu vizibilitate statusului. Apoi, dinozaurul il invita pe internaut sa controleze confidentialitatea aplicatiilor conectate la contul sau de Facebook (Spotify, Farmville, etc). Iar ultima etapa propune utilizatorului sa supravegheze vizibilitatea informatiilor personale (loc de munca, studii, etc). 

Facebook a evocat în iunie această schimbare a criteriilor de confidențialitate, după ce a fost criticată când a anunțat că va folosi informațiile despre site-urile vizitate de membrii ei pentru a pune reclame mai bune în fața ochilor lor.

Dar, potrivit Facebook, utilizatorii pot regla setările de confidențialitate pentru a dezactiva această nouă funcție.