"Parcursul meu a inceput ca jurnalist pentru femei, cu o aplecare catre revistele de mirese, asa a facut intamplarea. Apoi, am glisat in relatii publice cativa ani, unde mi-am dezvoltat abilitatile de comunicare, de interactionare cu medii profesionale diverse, unde am inceput sa invat cat de puternica este imaginea pe care o oferim celorlalti si cum poate deveni aceasta un instrument de dezvoltare personala si profesionala", declara consilierul vestimentar pentru INCOME Magazine.

La un moment dat a fost si designer de bijuterie, perioada in care a invatat ce inseamna "hand made". "Gabi Urda ca brand s-a desprins din imaginea pe care o construisem ca designer de bijuterie. Preocupata de design si de sustenabilitate in extenso, nu doar de haine sau bijuterii, am inceput sa scriu pe site-ul www.gabiurda.ro si am creat Yard Sale", povesteste Gabi.

Yard Sale este, cum ii place ei sa spuna, "un punct de referinta al curentului slow fashion". Noi spunem ca Yard Sale este un targ de genul celor  vazute pana nu demult doar in filmele americane, unde lumea face schimb de haine sau obiecte, sau vinde si cumpara cu preturi modice. Toata lumea recicleaza, inclusiv haine.

Am intrebat-o ce inseamna meseria de consilier vestimentar. "Este acea persoana care iti schimba pespectiva asupra hainelor si a aspectului tau exterior, de la simple obiecte cu care te acoperi sau “te costumezi” ca sa-ti joci rolurile sociale, la instrumente de comunicare prin care sa te dezvolti in viata de toate zilele.

Dincolo de dulap, el te sfatuieste in privinta machiajului, coafurii, eventual te pune in legatura cu specialisti care te pot ajuta sa-ti stabilesti un regim de viata sanatos", a raspuns ea.

Cum functioneaza relatia cu Gabi? Clientul sau clienta o aduce, in primul rand, in fata dulapului personal cu haine. Pe baza unor intrebari bine ticluite si pe baza a ceea ce vede, Gabi isi da seama de stilul celui care plateste. Urmeaza sedintele de shopping, practic de transformare a imaginii.

"Pana acum am avut sedinte de diagnoza de garderoba, editare de dulap, de personal shopping, de transformare de imagine mai ales pentru persoane fizice. O ora de consultant costa intre 25 si 50 euro in functie de necesitatile celui care o solicita. Pentru o metamorfozare, o trasformare care sa te schimbe in profunzime, in care sa integrezi informatiile este nevoie de mai multe sedinte, 3-4, poate mai multe", precizeaza ea.

Fara sa traga de timp, consilierul vestimentar isi invata clientul notiuni de colorimetrie, proportii, stil, limbaj corporal. "Imi doresc ca oamenii cu care lucrez sa simta schimbarea si sa-i vada imediat utilitatea. Sunt un comunicator pragmatic, pretuiesc timpul si efortul meu in aceeasi masura cu al clientului. Vorbim si actionam aplicat, pe corpul, garderoba si nevoile tale, ne concentram pe rezultate vizibile imediat, insa cu radacini profunde", adauga Gabi Urda.

Exista piata pentru o astfel de meserie? Ei bine, Gabi sustine ca da. Iar un rol important in aceasta piata il au bloggerii de moda, care si-au transformat pasiunea intr-o afacere. "Fiecare dintre ei, inclusiv eu, ne educam piata, ne cream clienti. Plus ca avanlansa de nou si mult, inclusiv in vestimentatie, cere oameni-filtre, specialisti, mai ales in domeniile in care imaginea aduce profit, care sa stie sa vorbeasca pe limba hainelor", spune consilierul vestimentar.

Si pentru ca tinutele business par, de multe ori, terne si plictisitoare, Gabi explica ca astfel de perceptii sunt valabile numai atunci cand "tinutelor le lipseste omul din spatele costumului". "Este nevoie de o infuzie de umanitate, de firesc, de naturalete, de creativitate in orice business, si putem sa o aducem, pentru inceput prin hainele pe care le purtam cand mergem la serviciu", sustine ea.

Ce nu ar trebui sa lipseasca din garderoba unui om de afaceri sau a unei femei de afaceri? Raspunsul este pe cat de simplu, pe atat de natural: "Din garderoba unui business man – pantofii intr-o nuanta de maron din piele, italienesti, de cea mai buna calitate. Apoi din cea a unei femei de afaceri pantofii stiletto negri, din piele mata sau lacuita, impecabili, cu toc de 8 cm sau 10 cm".