Achizitia a facut, in ultimele zile, obiectul unor speculatii in presa internationala. Potrivit patronului Bayer, Marijin Dekkers, operatiunea „marcheaza o etapa importanta in strategia noastra pentru a deveni lider mondial pe piata medicamentelor fara reteta”.

Odata cu aceasta preluare, Bayer devine „al doilea furnizor mondial de preparate fara reteta”. Combinate, diviziile din acest domeniu ale celor doua grupuri au generat in 2013 o cifra de afaceri de aproximativ 7,4 miliarde de dolari, adica 5,5 miliarde de euro.

Aflat in plina redesenare a strategiei sale, Merck a anuntat la mijlocul lunii ianuarie ca analizeaza „optiunile strategice” existente pentru divizia sa de produse la larg consum, care numara, printre altele, creme solare Coppertone, pentru ingrijirea picioarelor Dr Scholl’s sau tratamentul impotriva alergiei Claritin.

Fabricantul britanic de produse de intretinere si medicamente, Reckitt Benckiser, a anuntat saptamana trecuta ca nu mai este dispus sa cumpere aceasta activitate. Manevra survine in contextul febrei fuziunilor si achizitiilor care a cuprins sectorul farmaceutic, ilustrata de anuntul grupului Pfizer privind intentia sa de a cumpara grupul AstraZeneca pentru 106 miliarde de dolari.