Brandurile de bere situate pe seg­men­tul mainstream (de mijloc) de preţ au rămas cele mai vândute în România anul trecut. Astfel, Timişoreana, Goldean Brau, Bergenbier, Albacher şi Skol şi-au disputat o industrie în care s-au vândut anul trecut 18,2 milioane de hectolitri de bere, res­pectiv un consum de 89 de litri/capita.

Datele publice privind topul celor mai vândute mărci de bere din România sunt extrem de puţine în ultima vreme, iar cota de piaţă este un secret bine păstrat de jucători. In pre­zent, trei branduri de bere înregistrează vânzări mai mari de 100 de milioane de euro (Timişoreana, Bu­cegi şi Ciucaş), respectiv au o cotă de piaţă în volum de peste 10%.

La vârful clasamentului, Timişoreana îşi menţine poziţia de lider de mai mulţi ani, după cum arată studiile de piaţă existente la acea dată. Spre exemplu, în perioada ianuarie - iunie 2011 bran­dul din portofoliul SABMiller fusese cel mai vândut în consumul casnic (retail în valoare), conform datelor GfK România.