Companiile germane care lucreaza in Rusia nu stiu ce sa faca si cum sa actioneaze in conditiile unei economii tot mai lente si a unei monede nationale tot mai slabe. A mai aparut o problema – creste vertiginos neincrederea in guvernul de la Moscova. Stare de spirit care se adanceste la gandul unor eventuale sanctiuni economice.

Expertii diviziei din Rusia a firmei de consultanta Rodl & Partner spun ca unii dintre clienti lor au decis sa inghete unele proiecte de investitii, altii se tem de o posibila confiscare a activelor, ca raspuns la sanctiunile occidentale si la interdictia de a exporta de catre Rusia anumite produse, spre exemplu tehnica de lupta.

British Petroleum detine numeroase active in Rusia. Astfel, grupul britanic poseda 20% din actiunile Rosneft, care asigura peste 30% din productia de petrol si gaze a BP. Danone detine 20 de fabrici in Rusia, unde a vandut 11% din totalul productiei sale.

Grupul italian Eni este unul dintre cei mai mari clienti ai Gazprom, asigurand 18% din necesarul de gaze al Peninsulei. Austria, Romania si alte tari europene depind de livrarile de gaze rusesti.

Planurile de viitor ale unor companii, in special din domeniul constructiilor auto, se afla acum sub semnul intrebarii. General Motors a promis, spre exemplu, in 2012, sa investeasca peste 1 miliard de dolari pentru a creste capacitatile de productie din Rusia pana la 350.000 de masini pe an pana in 2018. Volskwagen intentiona, de asemenea, sa construiasca o uzina de motoare, cheltuind, in acest sens, 1,25 miliarde de dolari.

Ford Seler si-a propus, la randul lui, sa ridice o fabrica de motoare in republica Tatarstan, pentru 2,74 de miliarde de dolari. In plus, in 2008, Renault a cumparat 25% din actiunile AvtoVaz si se dorea ca participatia aliantei Renault-Nissan sa atinga anul acesta 74,5%.