Aproape în orice regim de slăbit este interzis consumul de cartofi deoarece este asociat cu acumularea kilogramelor în plus. Dacă ştii însă sub ce formă să-i consumi, cum să-i prepari, cartofii te ajută să slăbeşti fără să-ţi dezechilibreze organismul. Cartofii sunt foarte bogaţi în carbohidraţi şi îngraşă doar dacă sunt preparaţi cu grăsime, prăjiţi sau combinaţi cu brânză grasă sau cu smântână. Un avantaj deosebit al consumului de cartofi constă în faptul că nu-ţi va fi foame între mese, deoarece cartofii satură suficient de mult.

Citeste si Secretele dietei Raw Vegan

Cartofii conţin cantităţi importante de nutrienţi, vitamine din complexul B, vitamina C, fibre şi potasiu, fapt pentru care sunt folosiţi ca bază în alimentaţie. Aşadar, dacă te-ai decis să începi dieta cu cartofi, poţi slăbi 3 kilograme pe săptămână. Dar nu te speria! În cadrul acestei diete nu vei fi obligată să mănânci numai cartofi. Poţi consuma şi carne de pui, peşte, iaurt şi brânză de vaci degresată, dar în cantităţi limitate. Pentru ca dieta să fie eficientă, ţine cont de următoarele sfaturi: fierbe cartofii în coajă, înlocuieşte sarea cu suc proaspăt de lămâie şi diverse plante aromatice, mentă, chimion, rozmarin, nucşoară şi usturoi, care şi ele te scapă de kilogramele în plus, şi bea doi litri de apă plată pe zi.

Citeste si Tratează hipertensiunea şi colesterolul cu plante

Meniul dietei cu cartofi pentru o săptămână

Luni

Micul dejun: o ceaşcă de ceai de plante sau o cafea fără zahăr, o felie de 25 de grame de brânză fără grăsime şi un cartof fiert
Prânz: un bol cu supă de cartofi şi o salată verde preparată cu o linguriţă de ulei de măsline, stropită cu suc proaspăt de lămâie
Cină: un ou fiert tare, doi cartofi fierţi şi o salată de castraveţi cu roşii, ulei de măsline şi suc proaspăt de lămâie

Marţi

Micul dejun: o ceaşcă de ceai de plante sau o cafea fără zahăr, un bol de piure de cartofi preparat cu puţin lapte degresat
Prânz: doi cartofi fierţi şi 175 de grame de peşte la grătar
Cină: un bol cu supă de cartofi

Citeste si Cu dieta energizantă slăbeşti, dar îţi păstrezi tonusul

Miercuri

Micul dejun: o ceaşcă de ceai de plante sau o cafea fără zahăr, doi cartofi fierţi şi un pahar de iaurt natural degresat
Prânz: doi cartofi fierţi, un ou fiert tare şi o salată verde preparată cu o linguriţă de ulei de măsline şi câteva picături de suc proaspăt de lămâie
Cină: doi cartofi fierţi şi un pahar de iaurt natural degresat (125 grame)

Joi

Micul dejun: o ceaşcă de ceai de plante sau o cafea fără zahăr, doi cartofi fierţi sau copţi şi un ou fiert tare
Prânz: doi cartofi fierţi, 125 de grame de carne de pui fiartă şi o salată verde preparată cu o linguriţă de ulei de măsline şi suc proaspăt de lămâie
Cină: o salată de cartofi fierţi şi un pahar cu 125 de grame de iaurt natural fără grăsime

Vineri

Micul dejun: o ceaşcă de ceai de plante sau o cafea fără zahăr, un cartof fiert sau copt şi o banană
Prânz: un bol cu mâncare de cartofi şi o salată de cudităţi cu o linguriţă de ulei de măsline şi suc praspăt de lămâie
Cină: doi cartofi la cuptor cu ciuperci

Citeste si Dieta de detoxifiere. Reguli de urmat 

Sâmbătă

Micul dejun: o ceaşcă de ceai de plante sau o cafea fără zahăr, doi cartofi fierţi şi un pahar cu iaurt (125 grame) natural fără grăsime
Prânz: un bol cu salată de cartofi, 125 de grame de carne de pui fiartă, un pahar (125 de grame) cu iaurt natural fără grăsime şi o salată verde preparată cu o linguriţă de ulei de măsline şi suc proaspăt de lămâie
Cină: doi cartofi fierţi şi două linguri de brânză proaspătă de vaci fără grăsime

Duminică

Micul dejun: o ceaşcă de ceai de plante sau o cafea fără zahăr, un cartof fiert sau copt şi 25 de grame de brânză de vaci degresată
Prânz: doi cartofi fierţi cu 125 de grame de carne de pui la grătar sau 175 de grame de peşte la grătar şi o salată verde preparată cu o linguriţă de ulei de măsline şi suc proaspăt de lămâie
Cină: doi cartofi copţi şi un bol cu salată de legume

Citeste si Trucuri pentru a slăbi fără să ţii o cură drastică

Ai grijă cum prepari cartofii!
100 de grame de cartofi fierţi sau copţi conţin numai 68 de calorii, foarte multă apă şi carbohidraţi care ne oferă energia zilnică de care avem nevoie. În cadrul acestei diete este foarte important modul de preparare a cartofilor. Când cartofii sunt preparaţi în coajă, fierţi sau copţi, nu îngraşă, iar vitaminele şi mineralele sunt perfect conservate. Amidonul se transformă în zaharuri lente, uşor asimilabile de către organism, cu condiţia ca prepararea lor să nu dureze mai mult de 25 de minute. 

Citeste si
7 alimente care te ajută să slăbeşti
Lămaia te ajută să slăbeşti sănătos
Zahărul si impactul asupra creierului