Creată de doctorul Fricker, dieta începe cu o fază de slăbire rapidă, care durează cel mult opt săptămâni, timp în care se pierd rapid kilogramele, după care urmează faza a doua, mai moderată, menită să stabilizeze greutatea. În funcţie de kilogramele pe care le ai în plus, de talie şi de greutatea la care vrei să ajungi, trebuie să ai grijă de numărul de calorii zilnice. În prima fază a dietei, slăbeşti rapid mâncând carne, peşte şi legume cu un procent mic de grăsime, lactate şi fructe. Cu alte cuvinte, prima fază se bazează în special pe alimente bogate în proteine şi sărace în calorii. Cea de-a doua fază te ajută să slăbeşti mai încet, dar definitiv şi poate să dureze câteva luni. Cel mai important lucru este că această dietă favorizează slăbirea, dar limitează pierderea masei musculare.

Meniu pentru prima fază - rapidă

Micul dejun: o ceaşcă de ceai sau de cafea, 3-4 porţii de lactate, un fruct;
Prânz şi cină: salată sau supă de legume, peşte sau carne de pui în orice cantitate doreşti, o porţie de lactate, un fruct, salată de legume în orice cantitate cu o lingură de ulei de măsline.

Meniu pentru a doua fază - moderată

Micul dejun: o ceaşcă de cafea sau de ceai, pâine prăjită integrală sau neagră, o porţie de lactate, un fruct proaspăt;
Prânz: o salată sau un bol cu supă de legume, peşte sau carne de pui în orice cantitate doreşti, legume în orice cantitate cu o lingură de ulei de măsline, o porţie de lactate, un fruct proaspăt;
Cină: salată sau un bol de supă de legume, carne slabă în orice cantitate, o porţie de cereale integrale, legume în cantitate cel puţin egală cu porţia de cereale, amestecate cu o lingură de ulei de măsline, o porţie de lactate, un fruct proaspăt.

Exemplu de meniu zilnic

Micul dejun: 200 de grame de brânză cu procent mic de grăsime; un pahar de 150 de grame de iaurt natural degresat; un fruct
Prânz şi cină: antreu – 200 de grame de salată sau de supă degresată de legume. Felul principal – 200 de grame de peşte la grătar sau la cuptor sau 150 de grame de carne slabă de pui sau de vită sau patru ouă fierte, alături de cel puţin 200 de grame de legume amestecate cu o lingură de ulei de măsline; un iaurt natural degresat sau un fruct proaspăt.