Sute de studii realizate de universităţi de prestigiu au arătat că amidonul rezistent, adică acea parte de amidon, variabilă ca proporţie, care nu poate fi digerată şi funcţionează ca material de balast şi produce o creştere mai mică a glicemiei decât amidonul uşor digestibil, arde mai multe calorii, energizează, ne ajută să reducem nivelul de stres şi să avem un colesterol mai scăzut, potrivit siteului health.com.

Amidonul rezistent intră în categoria glucidelor neenergetice, ceea ce înseamnă că este, din punct de vedere alimentar, fibră vegetală şi se găseşte în boabele de cereale întregi sau măcinate grosier, în cartoful nefiert, orez, mazăre uscată, linte, fasole uscată.

De aceea, sunt motive evidente pentru care trebuie ca aceşti carbohidraţi să reintre în dieta zilnică, pentru un look slim.

Un studiu realizat recent a arătat că cei mai slabi oamenii au avut diete bazate pe carbohidrati, în timp ce oamenii mai grăsuţi au consumat mai puţini carbohidraţi de acest fel. Cercetătorii au ajuns la concluzia că o persoană are şanse mai mari să slăbească şi apoi să se menţină la aceeşi greutate dacă carbohidratii reprezintă 64% din totalul aportului caloric zilnic.

În acest sens, pot fi consumaţi cartofi copţi la cuptor şi nu fierţi, banane verzi, paste din făina albă, gătite şi răcite, orez fiert,  paste din cereale integrale, pâine integrală.

Combinaţia potrivită de carbohidrati este cea mai bună modalitate de a controla de zahărul din sânge. Într-un studiu realizat de Centrul de Nutriţie Uman din Beltsville USDA, participanţii care au avut o dietă bogată în alimente cu amidon rezistent au reuşit să reducă masa de zahăr din sânge, iar răspunsul la insulină a fost cu mult mai bun.