În cadrul studiului au fost analizate 27 de produse tip înghețată cu cacao/ciocolată, achiziționate în mod aleatoriu și anonim în luna iulie 2014.

Astfel, în ceea ce privește numărul de E-uri, din cele 27 de produse analizate, acesta variază între 2 și 9 E-uri, iar cel mai mare procent, 29,62%, îl reprezintă produsele care au în conținut 5 E-uri, urmat de produsele ce au în conținut 4 E-uri — 18,51% .

Potrivit studiului, 3,70% din produsele analizate conțin 2 aditivi alimentari, în timp ce un procent similar de astfel de produse conține 9 E-uri.

De asemenea, conținutul de cacao/pudră cacao variază între 1,3 — 25 %, iar 25,92% din produsele studiate nu au menționat pe etichetă conținutul de cacao.

Studiul mai arată că gramajul produselor studiate variază între 36—120 grame, 81,48% din aceste produse au menționat pe etichetă valoarea energetic, iar 55,55% au menționat pe etichetă valoarea zaharurilor, care variază între 11 și 31 grame /100 grame de produs.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor și serviciilor comercializate pe piața românească, derulat de ANPCPPS România — InfoCons în cadrul consorțiului I.C.R.T. — Internațional Consumer Research & Testing pentru produse și servicii la standarde europene.

Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România — A.N.P.C.P.P.S.România — o9atitudine ! — InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro) este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, ce apără drepturile consumatorilor.