E adevarat, scrie La Tribune, au incercat si altii sa cucereasca lumea cu autoturisme accesibile ca pret. Spre exemplu, Fiat, care in 1997 a lansat modelul Fiat Palio, urmat de Siena sau Strada (pick-up). Dar gama nu s-a bucurat de un succes real in America de Sud, piata de desfacere a acestor masini, produse in Brazilia (470.000 de unitati anul trecut). Departe insa de conceptul unei game universale precum Entry de la Renault (953.000 in 2012).

Coreanul Hyudai-Kia si japonezul Suzuki comercializeaza, de asemenea, modele nu foarte scumpe pe anumite piete, precum India, dar fara sa atinga obiectivele propuse. De regula, este vorba de autoturisme mai vechi. Toyota Etios si Honda City nu pot fi calificate drept modele low cost in adevaratul sens al cuvantului. In plus, comparativ cu adversarii lor, aceste masini raman cantonate in cateva tari emergente specifice. Skoda (Volkswagen) si Chevrolet (General Motors) aliniaza si ele o paleta de autoturisme ceva mai ieftine fata de cele ale diferitilor constructori generalisti.

Dar respectivele modele nu s-au ridicat la nivelul Dacia Logan sau Sandero. Lucru valabil si pentru noile Peugeot 301 si Citroen C-Elysee ale grupului PSA, mici berline familiale construite pe platforma versiunii 208, simplificata si alungita. Ele costa cu 3.000 de euro mai mult decat pretul minim al unui Logan. Volkswagen lucreaza, la randul lui, la un model low cost si care, potrivit ultimelor informatii, nu va apare mai devreme de 2016. Altfel spus, gama Entry de la Renault mai are inca doi ani de liniste inainte sa apara o concurenta demna de luat in considerare.