Relansarea brandului Volvo a venit în contextul schimbării politicii la nivel global și al creșterilor vânzărilor cu 10,7% în 2014 față de 2013 conform ACEA (Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile). Creșterea este una dintre cele mai mari din industria de automobile pe segmentul premium, fiind aproape dublă față de procentele înregistrate de competitorii direcți (Audi – 4,5%, BMW – 5,5%, Mercedes-Benz – 5,7%).  Pentru anul 2015 Volvo are ca obiectiv comercializarea a 550.000 de automobile.

 

“Designed around you!” – promisiunea brandului Volvo

“Fiecare automobil Volvo este construit în jurul oamenilor, Designed around you! fiind nu doar un slogan, ci o promisiune fermă pe care o facem clienților noștri și care este punctul de pornire in dezvoltarea noilor modele”, afirmă Andrei Huidan, Marketing Manager Volvo.

Siguranța rutieră este una dintre valorile esențiale ale brandului, căreia producătorul îi acordă întotdeauna o atenție extremă. Concret, în 2014 Volvo a introdus noi sisteme de siguranță în premieră mondială și continuă să dezvolte și să îmbunătățească sistemele de siguranță ale mașinilor.

O altă direcție pe care Volvo a pus accentul în cadrul programului de relansare a fost eficiența motorizărilor sale. În 2013 a introdus o gamă nouă de motorizări Drive-E care s-a dovedit extrem de eficientă, oferind în același timp toate resursele de putere necesare. Mai mult, utilizarea unei transmisii moderne, cu opt rapoarte, împreună cu aceste motorizări Drive-E a condus la obținerea unui raport optim între consum și performanțe dinamice.

Noul Volvo XC90 este exemplul perfect pentru a ilustra noua filozofie Volvo în materie de motorizări. Disponibil doar cu motorizări de 2,0 litri, atât diesel, cât și benzină, dar și cu o motorizare de tip plug-in hybrid noul XC90 este unul dintre cele mai eficiente SUV-uri din segmentul premium.

În plus, Volvo a început deja dezvoltarea unor noi motorizări Drive-E, de data aceasta cu trei cilindri, care îi va permite în viitor să obțină performanțe de top cu emisii poluante cât mai reduse.

Relansarea Volvo implică și o schimbare vizuală a identității, schimbare ce a început în 2013 prin prezentarea conceptului Volvo Coupé și a continuat prin conceptele Volvo XC Coupé și Volvo Estate, pentru a culmina cu noul Volvo XC90.

Cea mai evidentă schimbare a identității de brand este legată de noua siglă Volvo – săgeata emblematică fiind aliniată elegant de-a lungul grilajului din față, împreună cu farurile în formă de T, toate aceste elemente conferind un aspect distinct și încrezător pentru noua linie de design a viitoarelor modele Volvo.

Două modele noi în 2015 și alte 3 în 2016

Pe parcursul acestui an, gamei de modele Volvo se vor alătura două modele noi, menite să atingă un public țintă diferit, care caută un automobil premium, versatil și polivalent. Volvo S60 Cross Country și Volvo V60 Cross Country se alătură familiei Cross Country, în timp ce noile propulsoare Drive-E cu patru cilindri vor fi implementate pe toate modelele Volvo.

Volvo este lider în zona calității aerului din interiorul automobilelor și își va menține această poziție, întrucât dezvoltarea tehnologiilor CleanZone ce stau la baza purificării aerului din habitaclu avansează foarte rapid.

“Tranziția către „noua față” Volvo va fi una extrem de rapidă și impresionantă. În doar patru ani de acum, noul Volvo XC90 va fi cel mai vechi model din viitoarea gamă Volvo. În 2016, Volvo Cars va lansa alte trei noi modele bazate pe aceeași platformă scalabilă: S90, V90 și V90 Cross Country”, spune Andrei Huidan.

Investițiile pentru relansarea brandului au fost orientate către dezvoltarea de noi tehnologii atât în materie de siguranță, cât și în materie de motorizări și transmisii. La acestea se adaugă Sensus – sistemul multimedia ce echipează modele Volvo – care este unul dintre cele mai avansate sisteme de control și entertainment din întreaga industrie auto.

Pentru dezvoltarea noii platforme scalabile – SPA – au fost investite 75 de miliarde de coroane suedeze.

 

Obiective de siguranță rutieră și deschiderea de fabrici noi până în 2020

Obiectivul principal Volvo este ca, până în 2020, să nu mai existe fatalități într-un nou model Volvo. Pentru a atinge acest scop, producătorul lucrează intens la dezvoltarea sistemelor de siguranță și inovează în fiecare an.

Printre prioritățile Volvo este și dezvoltarea modelelor autonome, fiind în acest moment singurul producător auto care a reușit să testeze modele autonome în condiții reale de trafic, cu clienți obișnuiți „la volan”. Așadar, obiectivele Volvo pentru viitor vizează siguranța rutieră, dar și producția unor modele cât mai ecologice cu putință.

Andrei Huidan adaugă: “Noul Volvo XC90 este primul model care arată devotamentul Volvo pentru a ne atinge scopul de siguranță rutieră prin dezvoltarea vehiculelor semi-autonome. Mașina se poate auto-conduce în traficul aglomerat „bară la bară”, aceasta având posibilitatea de a controla atât accelerația și frânarea, cât și direcția. Iar rezultatele sunt extrem de promițătoare: pe lângă vânzările totale la nivel european, suntem încântați de faptul că am primit până acum peste 24.000 de comenzi pentru noul Volvo XC90. Acest lucru este cu atât mai îmbucurător din moment ce noul XC90 nu a ajuns încă în showroom-urile Volvo.”

Un alt obiectiv important al producătorului este deschiderea, până în 2020, de noi fabrici în China destinate piețelor asiatice, precum și a unei noi fabrici pe teritoriul Statelor Unite.