Rezultatele studiului au arătat că, din cele 46 de tipuri de pate analizate, 6,52% nu au niciun E, 19,56% au două E-uri, 13,04 % conţin şase E-uri, iar 8,69 % conţin nouă E-uri.

Doar în pateul provenit de la doi dintre producătorii analizaţi nu a fost specificat niciun aditiv alimentar, în timp ce în alte trei produse ale altor producători/distribuitori s-a găsit numai conservant (E250), respectiv, nitrit de sodiu.

Cercetarea a mai arătat că 30,43% dintre produsele tip pate studiate nu au specificate informaţii cu privire la valorile energetice. Potrivit specificaţiilor etichetelor, cele mai mari valori energetice sunt de 321 kcal/100 g, iar cea mai mică valoare este de 125 kcal/100 g.

Mostrele analizate au fost achiziţionate în mod aleatoriu şi anonim de reprezentaţii ANPCPPS România din supermarketurile de pe teritoriul ţării, în perioada iulie - august 2013.

Producătorii/distribuitorii analizaţi sunt următorii: Scandia Food, Tulip Food Company (distribuitor: Marathon Distribution Group), Mega Image, Orkla Foods, Hame, Glina, Prefera Foods, Carrefour, Producţie Ardealul, Billa, Auchan, Lidl Discount, Hypermarche, real,-Hypermarket, Vascar.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor şi serviciilor comercializate pe piaţa românească, derulat de ANPCPPS România - InfoCons, în cadrul consorţiului International Consumer Research&Testing (ICRT) pentru produse şi servicii la standarde europene, pentru ca alegerea consumatorului să fie făcută în cunoştinţă de cauză.