Scandalul izbucnit si ampla lui mediatizare s-au reflectat negativ asupra Turkish Airlines, despre care presa a scris, pana acum, numai la superlativ. Un rol insemnat l-au jucat inclusiv retelele de socializare unde, in semn de protest, numeroase femei si-au postat fotografii cu buzele puternic rujate.

Masura adoptata de compania aeriana turca, in plina ascensiune si dornica sa devina un pion major pe piata de resort, a dat apa la moara mediilor laice, care suspecteaza guvernul de la Ankara de islamizarea societatii. De mentionat ca statul detine 49% din capitalul Turkish Airlines. « Aceasta decizie nu poate fi altfel definita decat un act de perversiune », a lansat, in acest context, vicepresedintele CHP, principalul partid de opozitie, Gursel Tekin.

In incercarea de a-si justifica decizia si, implicit, de a-si salva imaginea, Turkish Airlines a afirmat, intr-un comunicat, ca o machiaj simplu, ingrijit si in nuante pastelate este de preferat pentru personalui din domeniul serviciilor ». Neconvingator insa. Problema este ca actuala polemica survine dupa ce, in februarie, aceeasi companie aeriana a prezentat noile uniforme pentru insotitoarele de bord.

Rochii alungite pana sub genunchi si parul coafat in mod traditional a derajant o parte a publicului turc, multi evocand un stil neo-otoman, prea conservator. Ulterior, proiectul a fost partial abandonat. Cateva saptamani mai tarziu, Turkish Airlines a interzis consumul de alcool in clasa business pe mai multe destinatii interne, masura déjà in vigoare pentru clasa economic. Negand orice ratiuni de ordin religios, compania a declarat ca, pe respectivele rute, cererea de bauturi alcoolizate era foarte scazuta.