Bitumul polimerizat este folosit pentru prima oara in lucrari de amploare, la constructia Centurii Ploiesti Vest, a sustinut ieri Dan Balcanu, administratorul companiei PA&CO, executantul lucrarii. Acest tip de bitum, cu 20% mai scump decat cel obisnuit, creste costul lucrarilor cu 1,8% la Centura Ploiesti Vest, insa reprezentantul companiei PA&CO, detinuta de Costel Casuneanu, afirma ca nu vor mai aparea gropi imediat pe centura. „Cinci-sase ani, pana la 10 ani, Centura de Vest va fi fara niciun fel de gropi”, a spus Balcanu. Acesta a precizat ca CNADNR a recomandat inca de anul trecut ca bitumul modificat cu polimeri sa fie folosit la toate lucrarile noi. In Ungaria, aceasta solutie este obligatorie in constructia autostrazilor si a drumurilor cu trafic intens. Valoarea totala a lucrarilor la Centura Ploiesti Vest, cu o lungime de 12,8 kilometri, se ridica la 109 milioane de lei (aproximativ 26 de milioane de euro), din care 2,4 milioane sunt pentru acest material (peste 9% din pretul total al lucrarilor). Lucrarile de la  centura necesita 8.000 de tone de bitum modificat, iar pretul pe tona este de 280-300 de euro. OMV intentioneaza sa construiasca in Romania o unitate de productie a bitumului modificat cu polimeri. Decizia va fi luata anul acesta, potrivit lui Remus Hirceaga, directorul comercial al OMV pe Romania, insa e greu de spus daca se va face aceasta unitate, in contextul in care piata din Romania este in scadere cu 25%-28% anul acesta. In Romania, singurul producator al bitumului modificat cu polimeri este grupul Rompetrol, detinut de Dinu Patriciu. Intrebat de ce costul pe kilometru de autostrada este atat de mare in Romania, Balcanu a spus: „Nu costa mai mult decat in alte tari. Sunt proiecte pe care le respecti. Sunt anumite tunele pe care firmele din Vest le-au dezvoltat mai bine din punctul de vedere al proiectelor. Pretul de licitatie se modifica doar daca se cer lucrari suplimentare, daca se modifica sistemul tehnic, insa preturile practicate pentru cantitatile marite sunt cele din oferta”.