Circa 50% din traficul mondial generat de smartphone-uri este in prezent sustinut de retele implementate de Ericsson, se arata in ultimul raport privind dezvoltarea conceptului Network-enabled cloud.


Un studiu realizat de Ericsson in randul companiilor a aratat ca 78% dintre respondenti considera ca lucreaza mai eficient atunci cand au acces la Internet prin broadband mobil, in timp ce 92% dintre ei spun ca au nevoie de conexiuni de broadband mobil oriunde s-ar afla.

Ca urmare a popularitatii in crestere a dispozitivelor inteligente, a numarului tot mai mare de retele de broadband si a serviciilor de cloud, utilizatorii individuali, companiile si societatea in general devin din ce in ce mai conectate la Internet. Pentru a raspunde cerintelor acestora in mod eficient sunt necesare insa o experienta de utilizare de calitate, noi modele de asigurare a veniturilor si utilizarea optima a resurselor de procesare existente.
Ericsson (NASDAQ: ERIC) a dezvoltat conceptul Network-enabled cloud, incercand astfel sa imbine si sa sustina dezvoltarea comuna a tehnologiilor de cloud computing si a retelelor telecom. Totodata, platforma Network-enabled Cloud a Ericsson combina elementele existente astazi in lumea telecom pentru a imbunatati semnificativ calitatea experientei, pentru a crea oportunitati noi de business si pentru a reduce atat timpul scurs intre momentul proiectarii unui produs si lansarea sa pe piata, cat si costurile operatorilor.

Hans Vestberg, presedinte si CEO al Ericsson, spune ca: „Networked-enabled Cloud reprezinta o noua cale de dezvoltare a industriei telecom, valorificand abilitatile de baza ale operatorilor pentru a crea oportunitati noi de business.”

In ultimii ani, Ericsson a adunat un set unic de abilitati si o experienta vasta de livrare a unui numar mare de solutii si servicii diferite, legate de fiecare dintre cei 5 pasi ai abordarii de cloud:
Conectare:
• 50% din traficul mondial generat de smartphone-uri este sustinut de retele implementate de Ericsson
Control:
• 800 de sisteme de suport a operatiunilor (OSS)
• Solutiile companiei de tarifare si facturare deservesc 1,6 miliarde de utilizatori
Procesare:
• O experienta fara egal in zona solutiilor de noduri pentru retele mobile, de la retele core la retele RAN, solutii care pot fi transformate, ulterior, in solutii de cloud computing in contextul Network-enabled cloud
Creare:
• O serie de oferte corporate ajuta operatorii sa isi creeze un business as-a-Service
• Ericsson sustine servicii de m-commerce, comunicatii unificate prin Business Communication Suite, solutii de colaborare video HD si de PC-as-a-Service
Personalizare:
• 900 milioane de abonati in retelele administrate de Ericsson in jurul lumii
• Consolidarea centrelor de date pentru operatori, cu cateva proiecte de succes incheiate deja