Google este una dintre companiile cu cel mai bun brand de angajator din întreaga lume. Zeci de mii de tineri îşi trimit anual CV-urile, în speranţa că vor avea şansa de a efectua măcar un stagiu de practică în cadrul gigantului american.

Renumele, salariile mari şi oportunitatea de a învăţa de la unii dintre cei mai buni specialişti din domeniu îi determină pe foarte mulţi tineri să caute un loc de muncă la Google. Din afară, pare locul perfect pentru a-ţi construi o carieră în IT, însă imaginea strălucitoare nu este întotdeauna conformă cu realitatea. Mulţi angajaţi ai Google se plâng de faptul că viaţa lor profesională nu se dezvoltă în ritmul şi la nivelul la care se aşteptau atunci când s-au angajat, relatează Business Insider.

Un prim motiv de nemulţumire este faptul că prime iau doar cei care sunt implicaţi în proiectele de lansare pentru produse şi servicii noi, în timp ce programatorii care lucrează în zona de mentenanţă nu sunt niciodată motivaţi prin astfel de metode. În acelaşi timp, este practicat un sistem prin care se pune presiune pe angajaţi pentru a petrece cât mai mult timp la birou. Cei care pleacă acasă imediat după terminarea orelor de lucru nu sunt văzuţi cu ochi buni.

Avansarea ierarhică este un proces foarte lent. În medie, un angajat are de aşteptat 15 ani până ajunge în poziţie de management superior. Ceea ce poate părea o situaţie ideală pentru majoritatea angajaţilor, pentru cei care lucrează la Google se poate transforma într-un mare dezavantaj, respectiv lipsa supravegherii direct. Este adevărat că angajaţii au un grad destul de mare de libertate, atâta vreme cât îşi fac treaba, dar, aceeaşi lipsă de supraveghere înseamnă că nu au cui să ceară ajutorul atunci când se află într-o situaţie problematică.

Angajaţii temporar nu au parte de aceleaşi beneficii pentru cei care nu lucrează doar pe anumite proiecte. Tratamentul diferenţiat naşte frustrări importante.

Munca în zadar – aşa spun angajaţii Google atunci când lucrează, simlutan, la acelaşi proiect mai multe echipe diferite. Acestea nu conlucrează, ci fiecare echipă face o versiune diferită a aceluiaşi proiect, iar la final este aleasă varianta cea mai bună. Mediul este extrem de competitiv, în aceste condiţii, iar asta pune multă presiune pe angajaţi.

Cei care lucrează pe alte funcţii decât cea de inginer nu sunt foarte bine plătiţi. Cu alte cuvinte, este grozav să lucrezi la Google atunci când eşti inginer, nu om de marketing, HR sau PR. În plus, angajaţii cu vechime îndeplinesc acum mai degrabă un rol onorific, decât executiv. Muncesc foarte puţin şi primesc salarii foarte mari, situaţie care îi demotivează pe angajaţii recent veniţi în companie.