Timp de 15 zile, tarile participante au luptat pentru a ocupa cele mai bune locuri in topul final Jocurilor Olimpice de la Londra, intrecere castigata de SUA. O batalie la fel de incrancenata s-a dat, de asemenea, intre producatorii de echipamente sportive.


Daca in practica, Nike este lider mondial in domeniul articolelor sportive, cu o cifra anuala de afaceri de 15,5 miliarde de euro, la confruntarea olimpica a luat bataie. De la cine? De la firma germana Adidas, care a recoltat 226 de medalii (fata de 117 pentru Nike). Un succes la care a contribuit, fara indoiala, si faptul ca Adidas a fost partener oficial al JO de la Londra.

Compania a imbracat, de asemenea, 11 comitete olimpice, printre care cel britanic (65 de medaliati), cel francez (34 de medaliati), austrialian (35 de medaliati) sau german (44 medaliati). Gratie acestei victorii, Adidas spera sa-si extinda influenta pe piata engleza, unde in primele sase luni ale anului vanzarile sale au crescut cu 24%. La aceasta editie a JO, Adidas a echipat 3.000 de atleti, 2.000 de antrenori si 80.000 de voluntari si oficiali.

Nike s-a concentrat mai mult pe sponsorizare individuala. El a imbracat numai echipele Statelor Unite (104 medalii), ale Keniei si Estoniei. Cu o cifra anuala de afaceri de 3 miliarde de euro, Puma a cucerit numai 14 medalii la Londra. Grupul nipon Asics, numarul patru mondial dupa Puma, a echipat Irlanda, Japonia, Olanda si Romania, recoltand 72 de medalii. Dintre outsideri, marele invingator este grupul rusesc Bosco. El a echipat Rusia, Spania si Ucraina, depasind Nike in clasamentul final, cu 119 medalii.