Daca Volkswagen si BMW au reusit incursiunea lor in lumea masinilor de clasa cu Bentley si Rolls Royce, reanimarea Maybach de catre grupul Daimler s-a dovedit un esec. Marca germana va inceta productia acestui model pana in 2013.

La sfarsitul anilor 1990, BMW si Volskwagen incearca sa rupa tiparele si, purtate de euforie, cumpara Rolls-Royce si, respectiv, Bentley de la compania britanica Vickers. Dupa o scurta perioada de tranzitie, cand Rolls Royce Silver Seraph cu motor V12 BMW si Bentley Arnage impart aceeasi caroserie, cele doua marci imbraca, incepand din anii 2000, haine diferite incepand, de la Phantom si Continental GT. Emirii, oligarhii rusi, miliardarii chinezi si jucatorii internationali de fotbal devin clienti fideli.

Incurajat de aceasta explozie, Daimler-Benz se decide sa readuca in luminile rampei marca Maybach, intrata intr-un somn adanc de peste doua decenii si peste care se asternuse praful uitarii. Gama nou lansata este constituita din Maybach 57 si 62, un singur model declinat in doua variante. Dupa aproape noua ani, aceasta masina de lux germana va dispare. Patronul companiei Daimler, Dieter Zetsche, a anuntat ca productia acestor limuzine va fi sistata in 2013.

Anul trecut, Daimler nu va vandut decat 200 de asemenea palate pe patru roti, al caror pret porneste de la 350.000 euro, putand depasi 1 milion de euro. O performanta care trece neobservata comparativ cu obiectivul intial, de 2.000 de unitati pe an. Principalii concurenti ai marcii, Bentley si Rolls-Royce, a fost vandute, in intervalul de referinta, in 1.430 si, respectiv 512 exemplare numai in Statele Unite.