Achizitia de catre holdingul Magna International a constructorului auto german Opel este dovada ca producatorii de automobile au pierdut nisa superioara a industriei de resort, cedand activitatile de dezvoltare a acestui sector de activitate furnizorilor de componente, este de parere vicepresedintele General Motors si seful GM Europe, Carl-Peter Forster. „Echilibrul de forte s-a schimbat. Este o realitate. De decenii traim cu ideea ca producatorii auto asambleaza produsul din piese, acorda un dram de atentie problemelor de marketing si design, de restul ocupandu-se furnizorii de componente”, a spus Forster, unul dintre posibilii candidati la functia de director al Opel. Problema este ca, nici chiar in cei mai buni ani, producatorii auto nu au obtinut profit operational mai mare de 4%- 5%, in conditiile in care furnizorii, care controleaza tehnologii deosebite, afisau incasari majore, procentul beneficiului lor fiind de doua cifre. Forster crede ca Magna a cumparat Opel nu numai din dorinta concurentei directe cu clientii sai, dar si pentru enormele posibilitati oferite producatorului de componente auto de piata rusa, unde pentru obtinerea unor castiguri frumoase este nevoie de crearea unei puternice retele de furnizori de piese de schimb. Interesant este ca, pe acest fundal al goanei dupa tehnologii si dupa noi perspective de dezvoltare a afacerilor, compania chineza Geely Automobile Holdings a anuntat angajarea de negocieri cu Magna privind eventualitatea cumpararii unei participatii la Opel. Aprobata dupa mai multe luni de discutii si amanari, operatiunea de preluare a Opel de catre Magna in tandem cu banca rusa Sberbank ar putea fi finalizata la inceputul lunii octombrie. La 10 septembrie, GM a dat oficial unda verde acestei tranzactii, in urma careia noii proprietari dobandesc, in mod egal, un pachet de 55% din actiunile Opel.