Filiala locala a producatorului de electronice si IT Panasonic a incheiat la 31 martie anul fiscal 2010 cu o cifra de afaceri de 57,8 milioane de euro, ceea ce reprezinta un avans de numai 5% com­pa­rativ cu anul anterior. Stefan Ichim, direc­torul general al Panasonic Roma­nia, a explicat ca ritmul redus de crestere a rulajului a fost determinat atat de majorarea TVA in cursul anului trecut, cat si de presiunea asupra preturilor, generata de lansarile noi de produse. Pentru anul fiscal in curs, care a debutat la 1 aprilie 2011, oficialul Panasonic Romania estimeaza un avans de 20% al cifrei de afaceri.

Anul trecut, compania a comer­cializat pe piata din Romania apro­xi­mativ 1.000 de televizoare cu tehnologie 3D, pe o piata estimata la 4.000-5.000 de unitati. Anul acesta, oficialii Panasonic Romania se asteapta la o dublare a volu­mului de vanzari realizat, in conditiile in care se estimeaza si o dublare a pietei de profil. Stefan Ichim spune ca prog­nozele de vanzari pentru acest an au la baza faptul ca, dupa doi ani de criza, romanii vor incepe sa cheltuiasca mai mult. ,,Ne asteptam sa revina consumul la plafoanele normale, insa nu va atinge nivelul din 2008. Un alt motiv al cresterii este si eroziunea preturilor, fenomen general pe toate pietele, odata cu noile tehnologii si produse aparute”, a mai spus reprezentantul Panasonic Ro­mania.

In tara noastra, cele mai vandute televizoare sunt cu diagonala de 81 de centimetri, cu o pondere de 40% din total, fiind urmate de cele cu diagonala de 105 centimetri.