Operatorul de servicii poştale Postmaster Bucureşti estimează pentru acest an o cifră de afaceri de 11 milioane de euro, în creştere cu circa 12% faţă de 2011. "La cinci ani de la înfiinţare avem o infrastructură care include 1.700 de distribuitori, 47 de birouri locale, hărţi vectoriale detaliate şi actualizate periodic cu situaţia destinatarilor, o capacitate de distribuţie de 6.000 de tone de material anual şi un control eficient al livrărilor, prin intermediul unei flote de 100 de autovehicule", a declarat astazi Mihai Preoţescu, unul dintre asociaţii firmei. 

Reprezentantul Postmaster a declarat ca aşteaptă cu interes anul 2013, când va avea loc liberalizarea pieţei locale a serviciilor poştale. 
"Suntem pregătiţi să concurăm cu Poşta Română pe aproximativ 80% din teritoriu, acoperind 95% din populaţie, şi credem că vom putea asigura livrări mai eficiente şi cel puţin la fel de avantajoase ca preţ", a mai spus Preoţescu.

Până la 31 decembrie 2012, Compania Naţională Poşta Română (CNPR) are dreptul exclusiv de a presta servicii poştale având ca obiect trimiteri de corespondenţă, indiferent dacă livrarea acestora este accelerată sau nu, cu o greutate mai mică de 50 g şi pentru care se percepe un tarif mai mic de 2 lei, constând în colectarea, sortarea, transportul şi livrarea trimiterilor de corespondenţă interne şi distribuirea trimiterilor de corespondenţă expediate din afara teritoriului României către o adresă aflată pe teritoriul acesteia.

"Dacă viitoarea lege a serviciilor poştale va fi permisivă în privinţa condiţiilor de acces, aşa cum este în Bulgaria, Postmaster îşi propune să obţină în 2013 minim 10% din veniturile pe care le-a obţinut Poşta Română în 2010 (10% reprezentand circa 56 milioane lei - n.r)", a spus Preoţescu.

Principalele două zone de business în care activează Postmaster sunt distribuţia neadresată a cataloagelor publicitare şi de informare, reprezentând cel mai important instrument de marketing direct pentru industriile de larg consum, şi servicii poştale-distribuţie adresată, segment care se aşteaptă să aibă schimbări semnificative odată cu liberalizarea pieţei în 2013.

Totodată, compania furnizează servicii de geomarketing, care permit reprezentarea grafică a repartizării clienţilor pe zone şi diferite caracteristici cum ar fi venitul şi preferinţele de consum şi de gestiune a bazelor de date.

Potrivit datelor societăţii, segmentul de piaţă pentru distribuţia neadresată este controlat în proporţie de 95% de Postmaster împreună cu principalul competitor, Inbox Marketing.

Postmaster estimează piaţa de materiale neadresate la un volum de aproximativ 800 de milioane de cataloage, broşuri sau alte informări anual. Din aceasta, societatea procesează circa 500 de milioane de trimiteri/an, reprezentând peste 60% din piaţă.


Dimensiunea pieţei este asigurată de amploarea industriilor care folosesc distribuţia neadresată ca principal mijloc de comunicare cu clienţii. În portofoliul Postmaster se regăsesc unii dintre cei mai importanţi jucători din retail, FMCG, mobilier, servicii financiare, DIY.

În ceea ce priveşte serviciile poştale - distribuţia adresată, piaţa este împărţită în funcţie de reglementările în vigoare. Segmentul de piaţă de peste 50 grame este extrem de fragmentat, înregistrându-se o aglomerare de companii (mix între companii specializate şi cele de curierat).

În ceea ce priveşte distribuţia sub 50 grame, reprezentanţii societăţii spun că este un segment unde Poşta Română are monopol, dar care este extrem de distorsionat de către companiile private care încalcă Legea 642/2002 privind serviciile poştale, conform ultimelor informări realizate de către ANCOM cu privire la amenzile acordate operatorilor privaţi.

În acest an, Postmaster va investi un milion de euro în dotarea companiei cu diverse utilaje şi echipamente specifice activităţii poştale. În privinţa profitabilităţii, reprezentanţii Postmaster au spus că societatea a obţinut în 2010 un câştig de două milioane de lei, care a urcat anul trecut la 2,2 milioane de lei şi mizează în 2012 pe menţinerea tendinţei de creştere.

Postmaster a fost înfiinţată în 2007 şi este condusă de Mihai Bălaj şi Mihai Preoţescu, care, potrivit datelor Registrului Comerţului, deţin fiecare câte 14,8% din acţiuni, alături de Radu Constantin Potolea - 44,4% şi Austrian Post Group, compania naţională de servicii poştale din Austria, cu o participaţie de 26%. Austrian Post Group a intrat în acţionariatul Postmaster în 2011.