Marile nume din domeniul tehnologiilor avansate domina clasamentul Millward Brown, ocupand sapte din primele zece locuri.


Apple nu este cea mai scumpa companie din lume, cu o valoare bursiera de 495 miliarde de dolari, dar si marca cea mai puternica, potrivit ratingului BrandZ-Millward Brown. Pentru al doilea an consecutiv, firma cu emblema marului domina acest palmares, cu o valoare a brandului de 182,9 miliarde de dolari, o crestere anuala de 19%. Apple si-a marit, astfel, distanta fata de urmatorii clasati, lasand departe in urma lui IBM (115,9 miliarde de dolari).

Pentur calcularea acestor cifre, Millward Brown a tinut cont de capitalizarea grupului, de cota detinuta de marca in profit – pentru societatile care au mai multe in portofoliul lor, precum L’Oreal sau Procter & Gamble.

Au fost luate, de asemenea, in considerare si alte elemente, mai subiecte, cum ar fi atasamentul clientilor la o marca. Altfel spun, un consumator cumpara nu un produs, ci un brand, chiar daca plateste mai mult. La acest capitol, Apple sta foarte bine, cu tarife sensibil mai ridicate comparativ cu cele practicate de concurenti.


Top-10

Apple – 182,9 miliarde de dolari

IBM – 115,9 miliarde de dolari

Google – 107,8 miliarde de dolari

McDonald’s – 95,2 miliarde de dolari

Microsoft – 76,7 miliarde de dolari

Coca-Cola – 74,2 miliarde de dolari

Marlboro – 72,6 miliarde de dolari

AT&T – 68,9 miliarde de dolari

Verizon – 49,2 miliarde de dolari

China Mobile – 47 miliarde de dolari.