Partenerul chinez al Volkswagen (VW) în China, FAW, este suspectat că a utilizat fără autorizaţie brevete aparţinând constructorului auto german, sustine cotidianul german Handelsblatt, citat de France Presse.


Citand surse proprii, Handelsblatt relateaza ca, timp de mai multe luni, FAW, partenerul VW într-o companie mixtă, a spionat in mod "sistematic şi planificat", cu scopul de a copia motoarelor şi cutiilor de viteză ale grupului german. Compania chineză intenţiona să comercializeze un automobil echipat cu aceste componente în Rusia şi să concureze astfel modelele Volkswagen şi ale diviziei cehe Skoda. "Este un adevarat dezastru", a comentat un membru al conducerii VW.

Purtătorul de cuvânt al VW a precizat, la randul sau, ca intreprinderea pe care o reprezinta va analiza intens problema, tinand, totodata, sa precizeze ca VW a colaborat foarte bine în ultimii ani cu partenerul chinez FAW. Dar nu demult, constructorul german a constatat că maşinile partenerului chinez seamănă mult cu cele ale VW.

Primele semne de suspiciune au aparut la sfârşitul anului 2010, dupa ce FAW a fost suspectată de copierea planurilor unui motor care intră în componenţa automobilelor Polo şi Golf. La acea data, directorul general al FAW, Xu Jianyi, s-a angajat să pună capăt acestor practici, argumentând că reproducerea planurilor motoarelor VW a fost o eroare individuală.

Potrivit Handelsblatt, fabricantul chinez a construit insa o uzină în tara sa de origine pentru copierea motoarelor, iar producţia a început deja. La momentul respectiv, conducerea VW a decis să nu depună plângere împotriva partenerului său, pentru a nu-şi fragiliza prezenţa pe piaţa chineză.
FAW şi VW sunt aliaţi din 1991 prin intermediul unei companii mixte care deţine uzine la Changchun şi Dalian, în nord-estul Chinei, şi la Chengdu, în centru.

În luna aprilie, cele două părţi au decis să îşi prelungească parteneriatul cu 25 de ani. În 2011, Volkswagen a vândut 2,26 milioane de maşini în China, care a devenit principala sa piaţă de export. Grupul german mai deţine o altă companie mixtă în China, mai veche, cu constructorul chinez SAIC.