Profitul net al Volkswagen (VW), cel mai mare producător auto din Europa, a crescut în trimestrul doi din 2012 cu 18% datorită cererii mai ridicate înregistrate pe pieţele emergente şi în America de Nord, informeaza agentiile internationale de presa.


În perioada aprilie-iunie 2012 compania germană a realizat un profit net de 5,64 miliarde de euro (6,84 miliarde de dolari), faţă de 4,78 miliarde de euro în perioada similară din 2011. Volkswagen a anunţat că cererea pentru maşini a crescut în trimestrul doi din 2012 în SUA, China, Rusia şi India şi va continua să crească şi în a doua jumătate a anului, dar într-un ritm mai lent şi a avertizat că în Europa Occidentală piaţa auto se va contracta.

Livrările grupului Volkswagen au crescut în primul semestru din 2012 cu 8,9%, la 4,45 milioane de vehicule. Obiectivul companiei este majorarea vânzărilor la 10 milioane de vehicule până în 2018 şi depăşirea Toyota Motor Corp şi General Motors Co pentru a deveni cel mai mare producător auto din lume.

Beneficiind de extinderea operaţiunilor în China, SUA şi Europa de Est, veniturile grupului VW au crescut cu 19%, la 48,05 miliarde de euro. Pentru 2012 Volkswagen are ca obiectiv obţinerea unui profit operaţional similar celui de anul trecut - de 11,3 miliarde de euro.

Rezultatele sugerează că VW a rezistat crizei, în timp ce rivale Ford Motor Co şi PSA Peugeot Citroen se confruntă cu dificultăţi. Ford Motor Co, care a raportat un profit peste aşteptări în trimestrul doi din 2012, şi-a dublat estimarea referitoare la pierderile din Europa, din cauza adâncirii crizei economice, care a dus la cel mai semnificativ declin al vânzărilor din aproape 20 de ani. De asemenea, compania a prognozat un profit operaţional mai scăzut în 2012 comparativ cu 2011, din cauza adâncirii pierderilor în Europa şi a creşterii lente din America de Sud.

Ford a înregistrat în trimestrul doi din 2012 un profit net de un miliard de dolari, sau 26 de cenţi pe acţiune, în scădere cu 57% faţă de 2,4 miliarde de dolari, sau 59 de cenţi pe acţiune, în perioada similară din 2011. Excluzând elementele excepţionale, Ford a câştigat 30 de cenţi pe acţiune, iar analiştii se aşteptau la 28 de cenţi.

În primul semestru din 2012 divizia auto a PSA Peugeot Citroen a înregistrat o pierdere de 662 milioane de euro (800 milioane de dolari), aşa cum avertizase la începutul acestei luni, când a anunţat planul de reducere a costurilor, ce prevede concedierea a 8.000 de angajaţi şi oprirea producţiei la uzina de la Aulnay-sous-Bois, în apropiere de Paris. Producătorii auto europeni se confruntă cu cel mai semnificativ declin al vânzărilor din ultimii zeci de ani, printre cei mai afectaţi fiind şi PSA Peugeot Citroen, din cauza expunerii la sudul Europei.