Afacerile grupului  Agricola Bacău au înregistrat în primul trimestru al anului o creştere de 8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.


Agricola Internaţional, cea mai importantă companie a grupului, în care sunt integrate lanţul de producţie a cărnii de pasăre, reţeaua de magazine şi operatorul logistic, a înregistrat în primele trei luni o creştere a cifrei de afaceri de 9%, la 71,7 milioane lei.

"Rezultatele sunt în linie cu obiectivele stabilite la începutul anului. Agricola Bacău a estimat, pentru 2012, o creştere a cifrei de afaceri cu 10% la carnea de pasăre, 12% la semipreparate şi produse ready-meal, 10% la salamuri crude uscate şi preparate fierte afumate, respectiv o creştere de 50% la categoria ouă pentru consum. După cum anunţam la începutul anului, în 2011 s-au efectuat lucrări de modernizare privind confortul păsărilor care au determinat scăderea producţiei de ouă pentru consum în acel an", se arată într-un comunicat al grupului.

Vânzările de carne de pui au crescut în primele trei luni ale acestui an cu 5% în volum, în contextul unui început de an dificil, marcat de fenomene meteo extreme şi de stagnarea pieţei cărnii de pasăre. În valoare, avansul a fost de 9%, provenit din creşterea vânzărilor de sortimente cu valoare adăugată.

"Creşterea vânzărilor la carnea de pasăre face parte (...) din strategia Agricola de a-şi eficientiza activitatea, în principal prin creşterea volumelor vândute. Dacă în 2010 am comercializat puţin peste 25.000 tone carne de pasăre, în 2011 am comercializat peste 30.000 de tone, iar anul acesta estimăm vânzarea a 35.000 tone carne de pasăre. În acelaşi timp, am ales o strategie de diferenţiere, în defavoarea unei strategii de preţ care, în opinia noastră, nu face bine industriei", a declarat, în comunicat, preşedintele Agricola, Grigore Horoi.

Grupul precizează că şi în acest an, la fel ca în 2011, circa 20% din producţia de carne de pui va fi exportată, însă cantitatea în valoare absolută va fi mai mare, în contextul în care este planificată o creştere de 10% la această categorie. Principalele destinaţii de export sunt Germania, Olanda, Franţa, Grecia şi Marea Britanie.

Vânzările la categoria salamuri crude uscate şi preparate din carne fierte afumate, realizate de Salbac, parte a grupului, au crescut în primul trimestru cu 8% faţă de aceeaşi perioadă din 2011. Grupa salamurilor crude uscate a înregistrat un avans de 14%, iar preparatele fierte afumate au avut o evoluţie staţionară.

"Suntem încrezători că vom menţine tendinţa de creştere, în special la salamurile noastre crude uscate (...). Vorbim în acest caz de o piaţă - cea a cărnii procesate - despre care se estimează, în 2012, că se va contracta cu aproape 15%", a precizat Horoi.

La categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, în primul trimestru s-a înregistrat o creştere semnificativă a vânzărilor de 29% (plus de 19% în volum), pe fondul creşterii livrărilor de produse vegetale din perioada Paştelui.

"La această categorie de produse remarc creşterea cantităţilor exportate pe piaţa Marii Britanii şi estimez că vom livra acolo până la 20% din producţia totală de semipreparate", a spus preşedintele Agricola.

La categoria ouă de consum, produse la Avicola Lumina Constanţa, a fost înregistrată o majorare de 34% a vânzărilor faţă de primul trimestru al anului precedent, rata de creştere fiind influenţată de un proiect de modernizare derulat în 2011.

Agricola Bacău este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie.

Din grup fac parte Agricola Internaţional, Salbac, Europrod, Avicola Lumina- Constanţa, Aicbac, Comcereal, Suinprod Siret, Agricontruct şi G.A. Nutriţie Animală.

Grupul este controlat de mai mulţi investitori români, printre care deputatul PSD Gheorghe Antochi, cu o participaţie de 20%.

Printre principalii concurenţi se numără Avicola Braşov, Transavia Alba-Iulia, Avicola Călăraşi, Avicola Buzău şi Agroli Group.