Conducerea grupului Fiat a luat o serie de decizii menite sa salveze marca Alfa Romeo, care a crescut mult in ultimii ani, dar care inca mai produce pierderi in bilantul Fiat. Primul pas va fi gruparea Alfa Romeo, Abarth si Maserati intr-o singura companie. Din punctul de vedere al mar­ke­tingului, clientii Maserati vor primi modele MiTo pentru perioadele cand limuzinele lor sunt blocate in service.

Una dintre cele mai istete miscari de marketing a fost anuntata de Alfa Romeo, fiind vorba despre livrarea a 100 de exem­plare MiTo editie speciala, destinate cli­en­tilor Maserati. Acestia vor beneficia de un astfel de automobil, denumit in mod curent „Courtesy Car“, in zilele in care li­muzina personala se afal in revizie sau la reparatii. Modelul MiTo este unul special, avand o vopsea albastra denumita Mase­rati Ocean Blue, iar motorizarea va fi cea mai puternica din gama, 1.4 turbo de 170 CP. Masina va mai avea doua semne distinctive, pentru a-i face pe clienti sa se simta maguliti: o placuta „Limited Edi­tion“ pe consola centrala si o alta inscrip­tie pe pragul usii, „Alfa Romeo for Mase­rati“. Nivelul de echipare va fi unul deo­­sebit, cu scaune de piele, climatronic dual zone, navigatie, bluetooth, USB, faruri xenon etc. De asemenea, jantele de 18’, pedalele de alu­miniu si spoi­lerele sport vor
su­bli­nia caracterul spe­ci­­fic pe care o Alfa il are in genele sale.

Totul transmite din plin efortul de marke­ting pentru sustinerea marcii Alfa Romeo, acest gest facand parte din de­cizia de reunire a celor doua marci sub o singura palarie. Cei de la Fiat Group au luat hotararea ca Harald Wester, cel care conduce Maserati de aproape doi ani, sa preia si Alfa Romeo, alaturi de Abarth, subbrandul sport al Fiat, pentru a-i reda stralucirea si atrac­ti­vitatea de care se bucura candva. Harald Wester are un CV impresionant, el trecand pe rand de la Ferrari la Magna si inapoi la Fiat si Maserati. Printe altele, a revolutionat sistemul de dezvol­tare a automobilelor, reusind sa scurteze timpul de creare a unui model cu aju­torul tehnicilor vir­tuale computerizate. Maserati si Ferrari sunt singurele com­panii din ra­mu­­ra Automotive a grupului Fiat care au ob­tinut profit net. In ceea ce priveste viitorul Alfa Ro­meo, parerile sunt impartite, deoarece aceasta marca se afla in plin proces de innoire a gamei. Dupa MiTo si Giu­lietta, care va fi lansata anul acesta, ar fi trebuit sa vina la rand inlocuitoarele pentru 159 si 166. Dar pro­blemele financiare si criza au amanat acest moment sine die. Exista voci care spun ca schimbarea ar putea sa nu se mai pro­duca vreodata, dar cele mai plau­zi­bile sunt in­formatiile privind dez­vol­ta­rea de noi modele pe platformele Chry­sler, cu costuri reduse. O alta marca a grupului Fiat, Lancia, va fuziona practic cu Chrysler, pentru a produce modele comune care s-ar putea vinde sub cele doua branduri in functie de piata. Fiat detine in acest moment controlul a 20% din Chrysler.