Hipertensiune, picioare umflate, dureri de stomac sau de dinti. Sunt cateva din neplacerile pe care organismul uman trebuie sa le suporte in perioada de trecere de la vara la toamna. Iata 8 alimente magice care fac aceasta tranzitie mai usoara.


1.
Usturoiul. Continand intre 60 si 90% eugenol, o sustanta antiinflamatoare, antibacteriana si calmanta, catelul de usturoi este campion al alimentelor cu efect rapid asupra durerilor de dinti. In cazul in care dantura va face probleme, mestecati cate un catel de usturoi de 3 sau 4 ori pe zi, fara a uitat insa de programare la stomatolog. Catelul de usturoi poate fi, de asemenea, aplicat pe dintele bolnav.

2. Afinele, impotriva infectiilor urinare. Acest fruct este un aliment indispensabil pentru prevenirea si tratarea infectiilor urinare. Flavonoidele si acidul chinic din continutul acestui fruct de padure se fixeaza pe bacteriile responsabile de cistite si impiedica prinderea lor pe caile urinare. Ulterior, aceste bacterii sunt eliminate in mod natural si nu cauzeaza infectii.

3. Mierea este un aliment miraculor care, pe langa multe alte utilizari, constituie un remediu excelent impotriva arsurilor. El reduce, de asemenea, timpul de cicatrizare la patru zile. Dupa locul atins este tinut in apa rece timp de cinci minute, se aplica un strat de miere si se lasa sa actioneze.

4. Painea neagra. Secretul ei? Continutul bogat de fibre. Este aliat fidel in caz de constipatie.

5. Coacazele constituie, gratie compusilor vegetali si a polifenolilor, un remediu excelent pentru ameliorarea circulatiei sanguine. Mai mult, frunzele acestui fruct au un efect anti-inflamator si de calmare. Se consuma 2-3 cani pe zi, infuzie facuta din 5 grame de frunze uscate la un litru de apa clocotita.

6. Ceapa ajuta la reducerea hipertensiunii. Pentru a beneficia din plin de binefacerile acestui aliment, este de preferat sa fie consumat in stare cruda. 

7. In virtutea proprietatilor ei antiinflamatorii si a actiunii antiseptice, lamaia trebuie folosita in cazul durerilor de gat.

8. Dureri sacaitaore de stomac? Mancati migdale. Fiind un aliment gras, ele depun o pelicula protectoare pe peretii stomacului. De asemenea, ele reduc productia excesiva de pepsina, o enzina digestiva foarte agresiva. Pentru a preveni enervantele arsuri stomacale, este suficient sa mestecati intre 8 si 10 migdale pe zi. Nu mai mult, pentru ca au un continut ridicat de calorii.