In cazul in care anularii curselor aeriene, ca urmare a unor circumstante extraordinare, pasagerii au dreptul la rambursare sau la redirectionare, in functie de optiunea acestora. Totodata ei trebuie sa primeasca asistenta (mese, bauturi racoritoare, telefon, cazare).

Circumstantele extraordinare sunt acele situatii pe care operatorul de transport aerian nu le-a putut evita in pofida adoptarii tuturor masurilor.
Operatorul de transport aerian nu este obligat sa plateasca despagubire, in cazul in care poate face dovada ca anularea este cauzata de circumstante extraordinare.

Pana la aceasta ora s-a constatat ca in situatia in care s-au inregistrat anulari, intarzieri la decolarea sau aterizarea aeronavelor, pasagerilor le-au fost respectate drepturile, a anuntat Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).

„Asigur toti consumatorii ca, echipe de comisari ANPC vor verifica permanent daca in toate situatiile de anulare sau intarzieri prelungite ale zborurilor, drepturile pasagerilor sunt respectate. Suntem in legatura permanenta cu marile aeroporturi din tara si monitorizam cazurile de anulari si intarzieri ale zborurilor. Acolo unde vom constata incalcari ale legislatiei, vom aplica masurile corespunzatoare”, a afirmat Constantin Cerbulescu, presedintele ANPC.