Postul de televiziune Antena 3 s-a situat pe locul 4 in topul televiziunilor din Romania in luna mai, potrivit masuratorilor efectuate de GFK Romania, in cadrul publicului din mediul urban.
 
Lansat in urma cu cinci ani, in luna iunie 2005, ca postul de televiziune axat pe stiri si actualitati, Antena 3 a reusit sa ajunga in aceasta perioada scurta de timp in primele 4 pozitii in randul televiziunilor, perfomanta deosebita avand in vedere situatia concurentiala speciala de pe piata TV din Romania.
 
Cu o medie de 124.000 de telespectatori pe minut si o cota de piata de 5,9%, Antena 3 a devansat clar in luna mai 2010 posturi cu greutate sau de traditie mai indelungata in peisajul media din Romania, precum TVR1, Acasa TV, Prima TV sau Kanal D.

Posturi TV Rating mediu pe zi
(.000 de spectatori)
cota de piata
1 Pro TV 313 14.7
2 Antena 1 215 10.2
3 Realitatea TV 155 7.3
4 Antena 3 124 5.9
5 TVR 1 106 5
6 Acasa 97 4.6
7 Kanal D 89 4.2
8 Prima TV 81 3.8
9 National TV 65 3.1
10 OTV 45 2.1
 
Si pentru perioada de maxima audienta (prime-time, orele 19.00-23.00), Antena 3 s-a situat pe locul 4 in topul lunii mai, cu o medie de 247.000 de telespectatori si o cota de piata de 5,7%, devansand atat postul concurent pe zona de stiri, Realitatea TV, cat si alte posturi importante precum Acasa TV, Prima TV sau Kanal D, statii a caror grila de programe include super-productii TV programate in acest interval.

Posturi TV Rating (.000
de spectatori)
cota de piata
1 Pro TV 713 16.6
2 Antena 1 441 10.3
3 TVR 1 287 6.7
4 Antena3 247 5.7
5 Realitatea TV 244 5.7
6 Acasa 218 5.1
7 Prima TV 214 5
8 Kanal D 163 3.8
9 National TV 152 3.5
10 B1TV 108 2.5

Antena 3 a obtinut in luna mai 2010 si cea mai mare crestere de audienta fata de perioada similara a anului trecut in intervalul de maxima audienta (prime-time). Astfel, daca in luna mai 2009, Antena 3 avea o medie de 123.000 de telespectatori pe minut si o cota de piata de 2,8%, in intervalul orar 19.00-23.00, in mai 2010, Antena 3 si-a dublat atat numarul de telespectatori, cat si cota de piata (247.000 de telespectatori si 5,7% cota de piata in mai 2010).
luna mai 2009 luna mai 2010 luna mai 2009 luna mai 2010
diferenta mai 2010/ mai 2009 rating mediu (.000 de telespectatori) rating mediu (.000 de telespectatori) diferenta mai 2010/ mai 2009 cota de piata cota de piata
Antena 3 124 123 247 2.9 2.8 5.7
Realitatea TV 108 136 244 2.6 3.1 5.7
TVR 1 69 218 287 1.7 5 6.7
Pro TV 60 635 713 1.6 15 16.6
B1 TV 44 64 108 1 1.5 2.5
National TV 17 135 152 0.4 3.1 3.5
Prima TV -63 277 214 -1.4 6.4 5
Kanal D -78 241 163 -1.7 5.5 3.8
Acasa -189 407 218 -4.3 9.4 5.1



Antena 3, lider de piata in seara zilei angajarii raspunderii guvernului

 
Potrivit GfK Romania, postul de televiziune Antena 3 a fost lider de piata in seara zilei angajarii raspunderii Guvernului Boc pe masurile de austeritate.
 
Astfel, audientele calculate pentru publicul din mediul urban cu varste de peste 18 ani, pe intervalul orar 21.07-23.00, situeaza Antena 3 pe primul loc, cu o medie de rating de 6,2% ( 619.000 de telespecatori) si o cota de piata de 15,3%, devansand Pro TV, cu un rating de 6% (604.000 de telespectatori medie) si o cota de piata de 14,9%, cat si Realitatea TV, cu o cota de piata de 9,6%.
 
In acest interval orar, pe postul Antena 3 s-a difuzat emisiunea Sinteza Zilei cu Mihai Gadea, in care principalii lideri ai partidelor politice din Romania si-au exprimat punctul de vedere asupra pachetului de masuri angajat de guvern. Minutul cu cea mai mare audienta, de 8,3% rating (837.000 de telespectori), a fost inregistrat la ora 21.51, pe interventia invitatului Mircea Badea.
 
 
Si emisiunea speciala Stirea Zilei cu Gabriela Vranceanu Firea a fost lider de audienta pe zona de stiri, obtinand pe intervalul in care a fost difuzata, orele 20.00-21.06, o medie de audienta de 4,4% rating (445.000 de telespectatori) si o cota de piata de 13,4%, devansand clar emisiunile difuzate pe postul concurent Realitatea TV, care a obtinut, pe acelasi interval orar, o medie de 2,5% rating ( 256.000 de telespectori) si un market share de 7,7%.
 
Pentru perioda de maxima audienta (prime-time, intervalul orar 19.00-23.00), Antena 3 s-a situat in ziua de 7 iunie pe locul 2, cu o cota de piata de 13,2%, inaintea Realitatii TV, care s-a situat pe locul 4 si a inregistrat un market share de doar 8,9%.
 
Datele de audienta obtinute in ziua de 7 iunie, ca si alte date de audienta inregistrate in zilele speciale in care au avut loc fenomene politice sau sociale majore, arata in mod clar ca postul de televiziune Antena 3 este preferatul publicului in zona de stiri, dar si prima optiune TV pentru acesta cand se intampla evenimente importante in Romania.