Autostrada Bucureşti - Ploieşti şi tronsonul Medgidia - Cernavodă al autostrăzii Bucureşti - Constanţa au fost date astazi în folosinţă. La eveniment au participat Ovidiu Silaghi, ministrul Transporturilor, şi premierul Victor Ponta.



A fost deschisă circulaţia pe 65 de kilometri ai Autostrăzii Bucureşti - Ploieşti, pe cei 20,5 kilometri ai tronsonului Medgidia - Cernavodă şi pe sectorul Medgidia - Murfatlar, cu o lungime de 16,35 kilometri, precum şi pe varianta de ocolire a municipiului Constanţa, pe o lungime de 11,2 kilometri.

Autostrada Bucureşti - Ploieşti va avea restricţii de viteză deoarece mai sunt lucrări de efectuat. Şi pe tronsonul Medgidia - Cernavodă se va putea circula doar pe o bandă pe sens, şi deocamdată şi aici vor fi restricţii de viteză.

Lucrările la tronsonul Medgidia - Cernavodă au fost întârziate după ce contractul iniţial cu societatea constructoare, Colas, a fost reziliat la începutul anului. MTI a organizat în 2011 o nouă licitaţie, câştigată de consorţiul Astaldi SPA - Max Boegl, cu termen de predare - ianuarie 2013.

Valoarea totală a lucrărilor se ridică la 1,48 miliarde lei pentru tronsonul Cernavodă - Constanţa, şi de 260,66 milioane lei pentru varianta de ocolire a Constanţei, ambele cu finanţare parţială din fonduri europene. Autostrada Bucureşti-Ploieşti face parte din Autostrada Bucureşti-Braşov, cu o lungime totală de 173 km, o parte din această autostradă, în lungime de 62 km, urmând să lege municipiul Bucureşti de municipiul Ploieşti.

Pentru această porţiune, lucrările au demarat în 2007 pe secţiunea Moara Vlăsiei-Ploieşti pe 42 de km, şi respectiv 2008 tronsonul Bucureşti-Moara Vlăsiei, cu o lungime de 19 km. Pe sectorul Bucureşti-Moara Vlăsiei lucrează consorţiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, iar sectorul Moara Vlăsiei-Ploieşti este construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co Internaţional/Euroconstruct '98. Valoarea totală a lucrărilor este de 450 milioane euro.