Peste 5.000 de CV-uri au fost primite pentru cele 65 de posturi de CEO şi membri în consiliile de administraţie care urmează să fie numiţi în cele 10 companii de stat aflate în subordinea Ministerului Transporturilor.

 Dintre acestea, 50 de CV-uri au venit din partea unor cetăţeni străini, precum preşedinţi de linii aeriene, directori de aeroporturi din capitale europene, dar şi din SUA.

 Şi asta în urma anunţurilor postate în publicaţii precum The Economist sau Financial Times, au declarat surse implicate in procesul de recrutare, pentru Income Magazine.

 Potrivit acestora, procesul de aducere a managerilor privaţi în companiile Ministerului Transporturilor merge „mai bine decât ne aşteptam, fiind foarte mulţi candidaţi cu experienţă”.

 Procesul de recrutare a managerilor privaţi se va încheia la sfârşitul lunii septembrie, timp în care  consorţiul format din firma headhunterului George Butunoiu, consultanţii de la PwC şi avocaţii de la David&Baias care a câştigat licitaţia pentru recrutarea de la Ministerul Transporturilor, va trebui să  selecteze personal de conducere pentru 65 de posturi.

 Potrivit contractului,  recrutarea de manageri se face pentru companii precum CFR Infrastructură, CFR Călători, Tarom, Metrorex, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) sau Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti.

 Valoarea contractelor pentru cele 10 companii este  de aproape 200.000 de euro, de „100 de ori mai mică decât cea a unui singur proiect de recrutare de CEO pentru o companie aflată în subordinea Ministerului Economiei”, după cum afirma recent George Butunoiu.

În ceea ce priveşte salariile pe care viitorii manageri ai companiilor de stat le vor primi, Butunoiu a dat asigurări că  „se vor negocia la fiecare caz în parte, dar vor fi suficient de atractive pentru a avea candidaţi buni interesaţi de aceste funcţii”.

Aducerea de manageri privaţi la conducerea companiilor de stat este o condiţie a Fondului Monetar Internaţional.