In comparatie cu banii primiti de vedetele autohtone, sumele vehiculate de presa in­ter­nationala pentru marile staruri ale lumii sunt de-a dreptul ametitoare. As­pectul fizic se pare ca este criteriul major in alegerea „imaginii”, dovada con­trac­tul de 70 de mili­oane de dolari incheiat recent de jucatoarea de tenis Maria Sarapova cu firma Nike, pe o pe­rioada de sapte ani, desi rezultatele spor­tive ale rusoaicei  lasa foarte mult de dorit.
­­­­­­­
  • In topul celor mai mari venituri din publi­citate se afla, fara indoiala, jucatorul de golf Tiger Woods. Potrivit publicatiei „Forbes” si agen­tiei Eurosport, acesta a castigat anul trecut nu mai putin de 75 mil. euro, din care 50 de mili­oane provin din contracte de publicitate si sponsorizari incheiate cu firme de renume, precum American Ex­press, Nike, Accentue, Buick si Gillette.
­­­­­­­
  • David Beckham, fotbalistul care nu mai are nevoie de nicio prezentare, a incasat 42,5 milioane de euro. Cu un salariu de 5,5 mili­oane de euro pe an, fosta imagine a casei de moda Armani si-a „rotunjit” veniturile cu banii obtinuti din publicitatea facuta pentru Pepsi, Nike sau Rolex. Expertii cred ca spor­tivul si-ar putea spori castigurile in 2010 pana la 128 de milioane de lire ster­line, daca va fi con­vocat in nationala Albio­nului pentru Cam­pio­na­tul Mondial de fot­bal, din Africa de Sud. Valentino Rossi, asul din circuitul de moto­ci­clism viteza, a avut incasari de 32 de mili­oane de euro, din ca­re peste 25 de milioane provin din contrac­te de sponsorizare. Le­genda vie a ba­schetului american, Michael Jordan, are un ve­nit estimat de publicatia „Forbes” la 30 de milioane de euro, brandul Michael Jordan aducand vanzari de peste 550 de milioane de euro pentru cei de la Nike. Ramanem tot in domeniul baschetului profe­sionist, acolo unde drepturile de imagine ii aduc lui LeBron James 20 de milioane de euro pe an. Roger Federer, cel mai bun juca­tor de tenis din lume, a avut in 2009 castiguri de 27 mil. euro, con­tractul de imagine cu Nike - 130 mil. USD pe 10 ani - fiind printre cele mai importante.
­­­­­­­
  • Cristiano Ronaldo are toate sansele sa devina noul „number one” la capitolul lovituri de imagine, reclamele la Fuji Xerox si Nike adu­candu-i anul trecut 15 mil. euro. Pen­tru 2010, specialistii in marketing sportiv international il vad cu un venit de aproxi­mativ 70 mil. euro, iar pe  inotatorul Michael Phelps, eroul Jo­cu­rilor Olim­pice de la Beijing 2008, cu un cont mai mare cu 50 mil. euro, sume exclusiv din activitati extrasportive! (Simona Haiduc)