BCR, Unicredit Tiriac Bank si BRD au fost cele mai mediatizate branduri financiare din Romania media in perioada 1 noiembrie 2011 – 31 ianuarie 2012, potrivit mediaTRUST Romania, furnizor de servicii de monitorizare.


In ultimul trimestru al anului tercut, brandurile financiare cu cele mai multe aparitii in media au fost, la fel ca in trimestrul anterior acestuia, cele din domeniul bancar. Astfel, in categoria bancilor, BCR este, din nou, prima clasata, cu 11.841 aparitii in presa scrisa, internet social media etc., fata de cele 9.265 aparitii din trimestrul anterior. Banca are cel mai mare numar de aparitii media pe fiecare categorie.

In ceea ce priveste companiile din sectorul asigurarilor, Omniasig ocupa primul loc, cu un total de 1.033 de aparitii, dintre care cele mai multe au fost inregistrate pe Internet (843) si social media (100). Comparativ, intre 1 august si 31 octombrie 2011 Omniasig a avut doar 615 aparitii media, situandu-se dupa Astra Asigurari, care a avut 957 de aparitii.

Referitor la tipul de aparitii media, firmele din asigurari au avut 2.267 aparitii neutre, 1.390 pozitive si 669 negative, iar institutiile bancare au avut 19.267 aparitii neutre, 9.165 pozitive si 3.084 negative, in perioada 1 noiembrie 2011 – 31 ianuarie 2012. In trimestrul anterior acestuia, companiile de asigurari au avut 4.938 aparitii neutre, 2.024 pozitive si 1.017 negative, in timp ce bancile au inregistrat 30.223 aparitii neutre, 10.173 pozitive si 3.489 negative.

Analiza mediaTRUST a fost facuta pe baza rapoartelor ce contin date generale cu privire la materialele care abordeaza subiectele selectate, distribuite pe tipuri de media, acoperire, profil, AVE (valoarea publicitara echivalenta) si prezinta tendinte pentru anumite tipuri de media. In plus, presa include informatii cu privire la tiraj, zona de publicare, numar de cititori si frecventa. Rapoartele contin, de asemenea, listele cu sursele si autorii care trateaza de regula subiectele selectate in intervalul de timp monitorizat.

Materialele utilizate in elaborarea raportului au fost evaluate in functie de influenta pe care ar putea-o avea asupra cititorilor, din perspectiva modului in care este conturata imaginea unei companii sau a unui brand.

Vezi anexat Topul companii financiare Romania