Grupul Bombardier Transport, unita­tea berlineza a canadianului Bom­bar­dier, primul fabricant mondial de trenuri de pasageri si principal con­curent al francezului Alstom, a anuntat un parteneriat cu Siemens in vederea constructiei de trenuri de mare viteza in Germania. Contractul poate ajunge la 2,1 mld. euro. Acordul-cadru prevede un prim contract ferm, in valoare de 1,3 mld. euro, pentru 130 de garnituri. Beneficiarul, societatea Deutsche Bahn, cel mai important grup de transport european dupa cifra de afaceri, prevede lansarea unei comenzi suplimentare de 90 de trenuri pana in 2030, ceea ce ridica valoarea comenzii combinate la 2,1 mld. euro. Pe de alta parte, Bombardier Transport a fost selectionat de Australia sa faca parte, alaturi de McConnell Dowel (lucrari de infrastructura), KDR Gold Coast (exploa­tare si mentenanta) si Plenary Group (finantarea) dintr-un consortiu chemat sa realizeze, in statul Queensland, un proiect de tramvaie in valoare de aproape 900 mil. euro. In acelasi timp, Bombar­dier urmareste atent ceea ce se intampla in Statele Unite. Washington a anuntat ieri un plan de investitii de 2 mld. $ in trenuri de mare viteza, cu precadere pentru reteaua extrem de incarcata din nord-estul tarii, dar si in Midwest si in California. Aceste fonduri vor fi varsate in bugetele a 15 state americane, precum si companiei feroviare Amtrack, care vor decide firmele cu care vor colabora. Anuntul ridica la 5,8 mld. $ suma totala alocata pana in prezent din cadrul unui fond global de 10,1 mld. $ promise de Administratia Barack Obama prin planul care vizeaza conectarea a 80% din americani la liniile de mare viteza in urmatorii 25 de ani. „Toate contractele pentru trenuri rapide vor fi supuse conditiilor stricte impuse in Statele Unite pentru achizitii, astfel incat intre­prinderile si muncitorii americani sa beneficieze de avantaje economice maxime”, a explicat Ray LaHood, secre­tarul Transporturilor.