Perioada Craciunului si Anului Nou ramane cea mai importanta din punct de vedere comercial pentru producatorii de cosmetice de lux. De-a lungul anului, cele mai mari vanzari din Europa au fost inregistrate in Marea Britanie si Franta, iar aceasta tendinta se pas­treaza si azi, potrivit unei cercetari efec­tuate de NPD Group. Spania si Italia au ramas in urma, fiind in scadere fata de anul trecut.

In perioada ianuarie-septembrie, piata de cosmetice de lux din Marea Brita­nie a crescut cu 8,8% in valoare, urmata de cea a Frantei, cu o crestere de 3,6%.

In Marea Britanie, toate categoriile de produse au fost in crestere, insa cel mai important vector a fost gama cremelor, cu o crestere de 12,4%. Cea mai mare pondere pe aceasta piata o au parfumurile - 37%, urmate de creme - 32%. Si in Franta au crescut toate categoriile de produse, cele de machiaj avand prim-planul - 7,3%. Piata cosme­ticelor din Franta este dominata de parfumuri in pro­portie de 60%. Luna decem­brie are o pondere de 20% din totalul vanzarilor anuale de cosmetice in Franta si de 28% in Marea Britanie.

NPD a aratat ca, in pri­mele sase luni din 2010, cel mai bine vandute parfumuri din Franta au fost Chanel No. 5 si  Dior, pentru femei, si Paco Rabanne si Hermès - pentru barbati.

Cercetarea nu a cuprins si Europa de Est. Cele mai recente cercetari relevante arata ca, in Romania, piata a scazut in 2009 si in primul trimestru din 2010 cu rate anualizate de 30%. In 2009, valoarea pietei bunurilor de lux din Romania, cu exceptia autoturismelor, a fost de 350 de milioane de euro.

Brad cu diamante


Febra sfarsitului de an a atins si Asia, piata cea mai dinamica pentru industria luxului. In Orientul Mijlociu sau in Extremul Orient, bradul de Craciun si obisnuinta de a face cadouri sunt elemente de marketing lipsite de orice simbolistica a Crestinatatii.

In Hong-Kong, producatorul de bijuterii Swarovski a inaugurat sapta­mana trecuta „Pomul de Craciun de Cristal”, o piesa de 30 de metri inaltime.

Amplasata intr-o zona de blocuri-turn, „bijuteria” are pe laturile sale oglinzi in forma de romb, cu rame de aur si argint, si peste 20 de milioane de cristale Swarovski.

Tot saptamana trecuta, hotelul Emi­rates Palace din Abu Dhabi a inau­gurat un pom de Craciun de 11 milioane de dolari. Acest hotel este cotat la 7 stele si gazduieste un ATM de unde se poate cumpara aur.

Hans Olbertz, directorul general al hotelului, a declarat ca este „cel mai scump brad din istorie”. Pomul este decorat cu globuri de argint si aur, dar si cu bijuterii inchiriate de la o galerie - in total 181 de diamante, perle, smaralde si alte pietre pretioase.

Un pachet de sapte zile in acest hotel costa 1 milion de dolari, clientii avand un valet personal, o limuzina de lux si un avion privat la dispozitie pentru deplasari in zona Golfului Persic.

Americanii, primii in marketing


Polo Ralph Lauren Corp. a fost desem­nata compania de lux cu cel mai bun marketing in 2010. Firma din New York a devansat producatorii Louis Vuitton si Burberry in clasamentul alca­tuit de revista de specialitate „Luxu­ry Daily”. Motivatia premierii companiei americane a fost strategia multidirec­tionala din marketingul interac­tiv, odata cu pastrarea canalelor cla­sice, printre care mediile tiparite. Con­secinta acestor politici a fost o crestere cu peste 10% in 2010.

„Marketingul facut de Ralph Lauren a devenit o marca a excelentei, cu mesaje consistente, cre­ative si indemnuri efici­ente, intr-o perioada in care brandurile de lux se chinuiesc sa-si pastreze aura mistica. Marketingul bine facut se refera la pro­vocarea dorintei de a intoarce pagina, de a da click pe mouse, de a ridica telefonul sau de a deschi­de corespondenta”, a afirmat Mickey Alam Khan, redactor-sef al „Luxury Daily“.

David Lauren, presedintele de marke­ting al companiei, numeste stra­tegia pe care o aplica „merchan­tain­ment” - un amestec intre co­mert si cultura.

Con­cep­tul-cheie este ca a cum­para produse de lux nu inseamna doar tran­zactii, ci si implicarea totala a clientului. Teh­nologia permite acum un grad de in­ter­actiune foarte mare intre brand si con­su­mator. „Cel mai impor­tant lucru pentru noi a fost sa folosim tehnologia intr-un mod care sa popu­larizeze filosofia brandului. Ralph Lauren nu este doar o companie de moda, ci un actor pe piata media”, a spus Lauren.

Top 5 parfumuri feminine in Franta


1. Chanel - No. 5
2. Dior - J’adore
3. Thierry Mugler - Angel
4. Chanel - Coco Mademoiselle
5. Kenzo - Flower by Kenzo

Top 5 parfumuri feminine in Marea Britanie


1. Armani - Code Woman
2. Calvin Klein - Euphoria
3. Chanel - Coco Mademoiselle
4. Chanel - No. 5
5. Marc Jacobs - Daisy

Top 5 parfumuri masculine in Franta


1. Paco Rabanne - 1 Million
2. Dior - Eau Sauvage
3. JPG - Le Male
4. Boss - Hugo Boss
5. Hermès - Terre D’Hermès

Top 5 parfumuri masculine in Marea Britanie


1. Armani - Code
2. Boss - Hugo Boss
3. Diesel - Only the Brave
4. JPG - Le Male
5. Paco Rabanne - 1 Million