Salariul mediu al unui angajat român intr-un departament call center se ridică la 251 de euro. Suma ne plasează pe ultimul loc în Europa, într-un top al veniturilor, realizat de European Contact Center Benchmark şi prezentat cu ocazia conferinţei „Call Center Convention”, realizat de Competence Call Center la Paris.

Studiul a inclus ţările din Europa Centrală, Europa de Sud Est, Europa de Vest. 

Pe locul următor se regăseşte Ucraina, cu un venit mediu de 420 de euro, apoi Rusia cu 550 de euro, Lituania 600 de euro, Estonia 800 de euro. În Europa de Vest, venitul mediu este sensibil mai mare şi depăşeşte o mie de euro: Spania 1.222 de euro, Marea Britanie 1.503 euro, Norvegia 1.968 euro, Italia 2.032 euro, Elveţia 4.173 euro.

Portivit aceluiaşi studiu, la nivelul Europei sunt angajate peste 3 milioane de persoane în serviciile call center, cele mai multe în Europa de Vest, unde reprezintă 1,6% din populaţia activă spre deosebire de Europa de Sud Est, unde numai 0,3% din populaţia activă lucrează în acest domeniu.

Spre deosebire de SUA, unde se estimează un număr de aproximativ 60.000 astfel de centre, în Europa numărul aproximativ este de 35.000, cele mai multe în Germania (6.700), Marea Britanie (5.360), Franţa (3.500), Elveţia (905), în timp ce în România sunt maximum 499 de astfel de centre.

Cu toate acestea, este o piaţă în creştere, la nivel european cu 4,6%. În România avem de-a face cu o piaţă stabilă, la fel ca şi în cazul Poloniei sau Ungariei.

Frank Verkinderen, Managing Director Mass bvba din Belgia, prognozează o creştere a pieţei cu 25% până în 2022 pentru Vestul Europei şi de numai de 10% pentru Europa de Sud Est şi de Nord Est.

Pentru perioada imediat următoare, Frank Verkinderen apreciază de asemenea o creştere puternică, de 12% a pieţei call center în Europa de Est, de 5% pentru Europa Centrală şi o creştere potenţială de 1-2% în cazul Europei de Vest. 

Competence Call Center ocupă primele locuri în rândul companiilor care operează în domeniul call center din Europa. Peste 4.000 de operatori oferă servicii internaţionale de call center în cele 10 locaţii din 7 ţări, inclusiv în România.