CBS, în parteneriat cu Chello Zone, se extinde în 83 de teritorii din lume, inclusiv în România

Chellomedia şi CBS Studios International au anunţat, miercuri, începutul unei noi colaborări, prin intermediul căreia televiziunile din portofoliul Chello Zone vor fi lansate sub brandul CBS şi vor fi difuzate în 83 de teritorii din Europa, inclusiv în România, dar şi în Orientul Mijlociu şi Africa.

Acest nou parteneriat reprezintă o extindere a unui parteneriat încheiat în noiembrie 2009, potrivit unui comunicat citat de Mediafax.

Astfel, televiziunile din portofoliul companiei Chellomedia vor fi rebranduite şi vor avea un nou conţinut, devenind CBS Drama, CBS Reality şi CBS Action în teritorii precum: Polonia, Benelux, Turcia, Africa de Sud şi Rusia. În prezent, televiziunile companiei Chello Zone din cele 83 de teritorii ajung în casele a peste 43 de milioane de abonaţi.

În urma parteneriatului, în România, televiziunea Zone Reality va deveni CBS Reality, iar modificarea de denumire şi conţinut ar urma să fie implementată din lunile septembrie-octombrie, potrivit unor surse.

Pe de altă parte, potrivit comunicatului, televiziunile CBS Chello Zone vor conţine programe recunoscute internaţional şi emisiuni de tip franciză din arhiva CBS, care cuprinde peste 70.000 de ore de transmisie şi programe precum: "48 Hours", "Judge Judy", "Dynasty", "Star Trek", "Touched By an Angel" şi "America’s Next Top Model". Pe lângă programele deja deţinute de CBS, vor fi achiziţionate şi altele de la terţi furnizori.

În urma parteneriatului, CBS primeşte 30% din cota posturilor de televiziune, contribuind cu propriile programe şi titluri recunoscute la nivel global. Canalele vor continua să fie operate de Chello Zone, iar noul consiliu va fi format deopotrivă de reprezentanţi CBS şi Chello Zone, care se vor ocupa de strategia şi direcţiile grupului.

"Chellomedia continuă să se axeze pe construirea şi creşterea portofoliului canalelor de televiziune la nivel internaţional, iar colaborarea cu cele mai puternice branduri de divertisment face parte din strategia noastră; suntem încântaţi de parteneriatul pe care l-am construit cu CBS şi, odată, cu semnarea acestei colaborări ne-am luat angajamentul să creştem numărul de abonaţi", afirmă preşedintele Chellomedia, Niall Curran.

"Aceasta este o oportunitate extraordinară, deoarece conţinutul programelor CBS şi brandurile noastre internaţionale vor face din acest parteneriat un adevărat succes", declară Armando Nuñez, preşedinte CBS Studios International. "Portofoliul nostru de programe va beneficia, astfel, de o distribuţie lărgită în toată lumea. Echipa Chello reprezintă un partener remarcabil, iar expertiza canalelor lor se potriveşte perfect cu programele noastre de renume mondial. Aşteptăm cu interes demararea acestui nou capitol al colaborării noastre", mai spune Armando Nuñez.

"Lansarea canalelor CBS Chello Zone va fi pe placul partenerilor şi publicului nostru. Această colaborare marchează un pas important alături de CBS Studios International şi astfel începe o nouă eră pentru ambele companii. Canalele TV din Marea Britanie au evoluat impresionant şi aşteptăm cu nerăbdare acelaşi succes şi în regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, n.r.), urmând să punem la dispoziţia milioanelor de telespectatori programele şi titlurile portofoliului CBS", declară Dermot Shortt, Chief Executive Officer Chello Zone.

În urma parteneriatului încheiat între cele două companii în noiembrie 2009, televiziunile CBS Chello Zone din Marea Britanie au cunoscut o dezvoltare importantă, odată cu rebranduirea acestora din anul 2009. Astfel, numărul telespectatorilor care urmăresc posturile CBS a crescut cu 130% (în perioada noiembrie 2009 - iunie 2012).

Canalele internaţionale CBS difuzate în Marea Britanie, India şi Australia, dar şi în cele 83 de teritorii noi, însumează acum 105 milioane de gospodării.

Chello Zone are în portofoliu televiziunile Zone Romantica, Zone Reality şi Club TV.

Zone Romantica a fost primul canal tematic, lansat în anul 1998 de Zone Vision, companie care şi-a păstrat acelaşi nume până în anul 2006. Canalul a fost prima oară disponibil în Ungaria şi Polonia şi ajunge în prezent la peste 7,8 milioane de abonaţi din 22 de ţări. În urma parteneriatului cu CBS, în Polonia, Zone Romantica va deveni CBS Action, iar în celelalte teritorii - CBS Drama.

Zone Reality a fost iniţial lansat în Europa în anul 1999 sub numele de Reality TV. Canalul este acum disponibil în 81 de ţări şi are peste 25 de milioane de abonaţi. Zone Reality va deveni CBS Reality în toate teritoriile, inclusiv în România.

Club TV, cunoscut la început sub denumirea de Club, a fost lansat de Chellomedia în anul 1999. Canalul a făcut parte din portofoliul Chello Zone până în anul 2005, iar în prezent ajunge la peste 5,8 milioane de abonaţi din Polonia. Canalul va deveni CBS Drama, în funcţie de zonă.

Pe de altă parte, canalele CBS Chello Zone U.K. reprezintă un portofoliu ce însumează şase canale britanice de divertisment, parteneriatul dintre cele două corporaţii fiind un joint venture încheiat în luna septembrie a anului 2009 între CBS Studios International şi Chello Zone. Portofoliul cuprinde: CBS Reality, CBS Reality +1, CBS Drama, CBS Action, Horror Channel şi Horror Channel +1 şi dispune de o gamă largă de conţinut de tip dramă şi reality, parte din arhiva CBS. Canalele CBS Chello Zone ajung în peste 14 milioane de case prin intermediul platformelor Sky, Virgin Media şi Freesat.

CBS Studios International este lider în furnizarea de programe pe piaţa de televiziune internaţională, având licenţe pentru mai mult de 200 de pieţe, cu difuzare în peste 30 de limbi pe numeroase platforme. CBS Studios International exportă, de asemenea, producţii locale pentru zone din diferite colţuri ale lumii şi deţine societăţi de tip joint venture în Marea Britanie şi Irlanda (CBS Chellozone U.K. Channels Partnership), în Australia (Elevenco, o societate de tip joint venture cu Ten Network Australia şi TV1 şi canale în parteneriat cu CBS, NBCU şi SONY) şi în India (BIG CBS, un parteneriat de tip joint venture cu Reliance Broadcast Networks Limited). Conţinutul programelor provine de la CBS Television Studios, CBS Television Distribution, Showtime, CBS News, CBS Films, precum şi dintr-o arhivă cu peste 70.000 de ore de programe. CBS Studios International este o divizie care aparţine de CBS Corporation.

Corporaţia CBS deţine cea mai vizionată reţea de televiziune din Statele Unite şi una dintre cele mai mari arhive cu un conţinut de programe de divertisment, care au făcut din marca sa - "The Eye" - unul dintre cele mai recunoscute branduri din lume. Compania activează în toate domeniile media şi de divertisment, incluzând cablu TV, presă, radio, televiziune locală, film, advertising outdoor şi comunicare social media.

Chellomedia este divizia principală de conţinut a Liberty Global Inc. Compania deţine un portofoliu de 56 de canale tematice, dintre care 37 sunt 100% proprietate privată. Restul de 19 canale se află în regim de joint-venture cu o serie de companii media de top, precum: A+E, CBS şi MGM şi cu platformele Polsat şi Zon Multimedia. Chellomedia oferă o gamă largă de servicii de televiziune prin parteneriatele de tip B2B, cu At Media şi Chello DMC, pentru o varietate de canale internaţionale.

Chello Zone este unul din liderii internaţionali în producţia şi distribuţia canalelor tematice din Europa, Orientul Mijlociu, Africa şi Asia. Compania deţine un portofoliu de cinci branduri consolidate: Zone Reality, Zone Romantica, Horror Channel, Extreme Sports Channel şi canalul JimJam pentru preşcolari. Chello Zone operează, de asemenea, o serie de canale în regiunea EMEA, printre care se numără Outdoor Channel, Food Network şi Fine Living în colaborare cu Scripps Networks Interactive. Împreună cu CBS Studios International, Chello Zone a înfiinţat o societate mixtă cu un portofoliu de şase posturi britanice de divertisment. Canalele Chello Zone sunt transmise în peste 160 de milioane de case, din mai mult de 112 ţări şi sunt difuzate în 27 de limbi.