Culorile folosite în industria auto vor fi “inspirate din natură”, indică previziunile designerilor BASF pentru perioada 2012-2013.

Astfel, nuanţele de mov închis (fructe de pădure) şi tonurile de cupru se adaugă portofoliului existent de culori, ca și nuanţele naturale de maro, albastru şi verde, care revin în tendințe. Deși, în ultimii ani, verdele a fost o culoare rar folosită în industria auto, în 4-5 ani se preconizează că va deveni din ce în ce mai popular.

Extinderea paletelor de culori este evidentă mai ales dacă facem abstracție de gama de nuanțe de negru şi argintiu. Preferința pentru culoarea maro, prezisă de BASF cu ani în urmă, continuă şi în prezent. De exemplu, culoarea este deja folosită pentru aproape 7% din maşinile nou înmatriculate în Germania (faţă de 2% în 2009) şi va rămâne în continuare la un nivel ridicat. “Sunt semnale că diversificarea paletei de culori în industria auto va continua şi că, în viitor, vom vedea nuanţe precum verde smarald sau bronz. În mod special, preferința pentru verde devine din ce în ce mai evidentă,” arată raportul echipei globale de designeri.

Mark Gutjahr, manager al echipei de designeri pe Europa, spune ca “importanţa ridicată acordată noţiunii de ecologie poate fi din nou simbolizată de culoarea verde, pe care o vom regăsi la autoturisme în 4-5 ani. Cam aceasta este perioada necesară pentru ca o culoare să intre efectiv în piață. Deci, va trebui să mai aşteptăm puţin verdele”.

În momentul de față, verdele este deja o culoare în tendințe, conform designerilor BASF din America de Nord, Asia și Europa. Prognoza se bazează pe anumite trenduri sociale. Unul dintre acestea - atenţia sporita sustenabiliăţii. “Acesta este un semn că produsele devin tot mai asemănătoare în întreaga lume. Pe de o parte, acest lucru ne face să apreciem din nou trecutul şi tradiţiile, meşteşugurile. Pe de altă parte, în special prin combinarea şi selectarea segmentelor de nişă, încercăm să promovăm o mai mare diversitate.”, sustine Gutjahr. În ceea ce privește culorile pentru automobile, oamenii redescoperă, de asemenea, nuanțele de nişă. Mult aşteptatul verde intens este tot mai sus în preferințele cumpărătorilor. În plus, culori precum roşu rubiniu sau nuanțele de albastru extind gama de culori.

Totodata, in politică, afaceri sau societate, tehnologiile moderne de comunicare au determinat schimbări uriaşe. În viitor, tehnologia va fi mai puţin tangibilă în sensul propriu şi, în schimb, va fi din ce în ce mai intuitivă. De exemplu, tastatura telefoanelor tip “smartphone”, a lăsat loc ecranelor tactile. “În aceeași idee, noi caracteristici vizuale și tactile apar în multe domenii. Substanţe complexe, suprafeţe uimitoare şi materiale expresive - precum lemnul sau piatra - creează emotii tot mai puternice. Transferat în industria auto, asta înseamnă că putem să ne aşteptăm la culori mai intense şi la efecte mai îndrăzneţe”, explică Corinna Sy, designer în cadrul BASF Coatings Europe.
“Noile culori sunt expresive, dar nu ostentative, întocmai ca o poveste bună.” Alăturând culoarea coacăzelor negre nuanţelor intense de maro şi cupru, sau celor de smarald, designerii promit că în viitor, călătoriile pe drumuri ne vor oferi adevărate experienţe cromatice.

BASF Coatings dezvoltă, produce şi comercializează o gamă variată de vopsele şi lacuri de înaltă calitate pentru automobile, produse pentru refinisare, lacuri industriale şi vopsele decorative. În 2011, BASF Coatings a realizat vânzări globale de 2,8 miliarde de euro.