Revista “Time” a alcătuit un top al celor mai sănătoase alimente ale tuturor timpurilor. Nenumărate organizaţii care activează în domeniul sănătăţii îndeamnă dintotdeauna la un regim alimentar cât mai sănătos, bazat pe multe legume şi fructe. Jurnaliştii de la “Time” au cerut, însă, sfatul unor renumiţi nutriţionişti şi dieteticieni pentru a afla care legume şi care fructe sunt cu adevărat sănătoase pentru organism. Iată cum arată lista întocmită împreună cu aceştia, pentru data viitoare când mergeţi la cumpărături:


Fasolea maronie
Fasolea maronie este bogată în potasiu și magneziu şi ajută la menținerea tensiunii arteriale sub control.

Cartofii dulci
Şi cartofii dulci au nivel ridicat de potasiu, care, în plus, reduce riscul de accident vascular cerebral.
 

Spanacul
Este plin de substanţe nutritive, inclusiv fier, calciu și vitamina A - care menţine ochii și pielea sănătoase .

Broccoli
Este asociat cu beneficiile anti-cancer şi cu creşterea imunităţii organismului.

Somonul
Somonul este bogat în vitamina D (somonul sălbatic, în special) și omega 3 - acizii grași care protejează inima.

Dovleacul galben
Dovleacul galben este o legumă săracă în calorii, dar foarte bogată în fibre și vitamina A.

Nucile
Nivel ridicat de omega 3. Recomandate în special pentru sănătatea creierului.

Fasolea neagră
Este bogată în proteine ​​şi fibre, ceea o face un înlocuitor de succes al cărnii, în rândul vegetarienilor.

Afinele
Culorile profunde în cazul afinelor înseamnă că aceastea sunt bogate în compuşi antioxidanţi, benefici pentru inimă, memorie și sănătatea tractului urinar.

Merele
Bogate în fibre, în special o fibra solubilă numită pectină, care înlătură colesterolul “rău”.

Bananele
Bananele sunt bogate în potasiu, care ajută tensiunea arterială şi, de asemenea, ajută la buna funcţionare a sistemelor digestiv şi muscular. Bananele sunt, de asemenea, bogate în fibre.

Lintele
Dacă fasolea nu este alimentul preferat, puteţi încerca lintele, care nu necesită un proces elaborat de gătit. Deşi mici, lintele sunt pline de fier, fibre şi proteine. 

Sfecla roşie
O sursă bună de acid folic, care ajută la metabolizarea aminoacizilor, important pentru femeile gravide. Benefică în luptă cu cancerul, reduce riscul de boli de inimă.

Vinetele
Fibre și toată gama de vitamine B conţine vânăta, care oferă toată energia de care aveți nevoie, spun nutriţioniştii americani. Culoarea închisă este o dovadă că vânăta are un puternic conţinut de antioxidanţi, bun pentru a proteja celulele creierului şi a ţine nivelul de lipide sub control. 

Varza de Bruxelles
Această legumă conține compuși ai sulfului picant, numit glucosinol, care nu doar îi conferă aroma specifică, dar ajută la scăderea riscului de prostată, a durerilor pulmonare şi de stomac și la scăderea riscului de cancer mamar.

Roșia
Leguma familiară tuturor are o listă lungă de nutrienți, inclusiv vitaminele A, C şi K. Culoarea roşu aprins arată că leguma conţine licopen antioxidant, un bun antiinflamator, care ajută la sănătatea inimii.

Pâinea de grâu
Conţine nucleul întreg de cereale: tărâţe, germeni și endosperm. Făina foarte rafinată, în schimb (utilizată la pâinea albă) este frezată, ceea ce înseamnă că tărâțele și germenii au fost îndepărtate.

Făina de ovăz
Este bogată în fibre beta-glucan, care scade nivelul de colesterol “rău”. Nutriţioniştii recomandă făina de ovăz deoarece aceasta este prelucrată minim, fără aditivi suplimentari. La rândul lor, fulgii de ovăz sunt cel mai bun mod de a vă începe ziua, spun nutriţioniştii.

Carnea
Este bogată în proteine, vitamine B, vitamina E, fier, zinc şi magneziu. Este importantă diferenţierea între carnea slabă şi cea bogată în grăsimi saturate şi colesterol. Este indicată, prin urmare, folosirea păsărilor de curte – pui şi curcan, dar şi muşchiul, în cazul cărnii de vită.

Seminţele
Sursă excelentă de proteine ​​vegetale. Seminţele de in sunt bogate în omega 3.

Migdalele
O sursă bogată în proteine. Migdalele sunt, de asemenea, bogate în calciu şi în grăsimi mononesaturate. O mână de migdale pe zi ar putea ajuta la scăderea colesterolului "rău" şi la reducerea riscului bolilor de inimă. 

Tonul
Tonul este bogat în proteine, vitamina B, seleniu și omega 3. Femeile însărcinate şi copiii mici ar trebui să îl consume moderat, însă, pentru că tonul este, de asemenea, bogat în metilmercur neurotoxină. Pentru toți ceilalți, tonul - inclusiv cel la conservă - este sursa unui sandwich bun şi sănătos.

Laptele cu un conţinut scăzut de grăsime
Sursă principală de calciu, care conține, de asemenea, vitamina D, ambele contribuind la sănătatea  oaselor. Consumul de lactate cu un nivel scăzut de grăsime este asociat şi cu un risc redus de boli de inimă şi diabet de tip 2, precum și cu scăderea tensiunii arteriale la adulți. 

Iaurtul cu conţinut scăzut de grăsime
Aceleaşi beneficii ca în cazul laptelui.

Ciocolata neagră
Dacă doriți să vă răsfățați cu un desert sănătos şi gata făcut, ciocolata neagră este calea cea mai bună. Este mai sănătoasă decât ciocolata cu lapte, datorită concentrației ridicate de cacao, care ajută la lupta împotriva bolilor. Un bun antioxidant, bogat în flavonol, o substanţă pe care ciocolată cu lapte o conține în cantități modeste. 

Vinul roşu
Dacă îl puteți bea în mod responsabil și moderat - până la două pahare pe zi pentru bărbați și unul pentru femei – vinul roşu este un alt tratament foarte bun. Un compus din vinul roşu numit resveratrol a fost asociat cu longevitatea și cu un risc mai mic de diabet şi boli de inimă. Se pare că vinurile obținute din struguri crescuți în regiunile mai reci conțin cea mai mare concentrație de resveratrol. 

Uleiul de măsline extra virgin
Uleiul de măsline este oricând benefic pentru o inimă sănătoasă. Este bogat în grăsimi mononesaturate, care pot ajuta la scăderea colesterolului. Specialiștii recomandă renunţarea la grăsimile saturate din dietă şi înlocuiorea lor cu mai multe grăsimi mononesaturate şi polinesaturate, în scopul de a reduce riscul de boli de inimă. Uleiul de măsline extra virgin este o opțiune mai bună decât alte uleiuri de măsline, deoarece este puțin rafinat. Uleiul de măsline extravirgin conține compuşi antioxidanţi, precum vitamina E și oleocanthal, care pot reduce inflamţiile.