In general, barbatii cu chelie sunt considerati mai indrazneti, mai puternici si, frecvent, ca posedand un potential de lider mai ridicat comparativ cu posesorii unor podoabe capitale bogate. Este concluzia la care ajunge un studiu publicat recent de cercetatorii de la Universitatea din Pennsylvania.


Poate asta se explica de ce, in ultimii ani, numerosi oameni de afaceri de prestigiu, inclusiv fondatorul Netscape, Marc Andressen, patronul DreamWorks Animation SKG, Jeffrey Katzenberg sau seful Amazon.com, Jeffrey Bezos, s-au tuns aproape de chelie. Sunt manageri care afirma ca o astfel de coafura ii face sa arate mai tineri, le ascunde mai bine adevarata lor varsta. Prin urmare, se simt mai siguri si mai increzatori decat atunci cand aveau parul ceva mai lung.

„Nu afirm ca, odata ras in cap, devii mai norocos in afaceri. Dar acest lucru demonstreaza determinarea ta de a face anumiti pasi”, crede scriitorul si intreprinzatorul Seth Godin, care a optat in favoarea cheliei cu mai bine de doua decenii in urma. „Asta demonstreaza ca esti pregatit sa-ti folosesti calitatile, nu sa pretinzi ca esti altcineva”, a adaugat el.

Profesorul Albert Manners a efectuat mai multe experimente menite sa clarifice modul in care sunt perceputi barbaii rasi in cap. Spre exemplu, el a prezentat 344 de fotografii ale aceleiasi persoane in doua variante – cu si fara par (acestea din urma au fost lucrate pe calculator). Cei din prima categorie au fost calificati ca fiind mai puternici si mai atragatori comparativ cu ceilalti. „Barbatii cu chelie au un farmec aparte, dau impresia unor oameni fermi. Ei impresioneaza”, explica Julie Rath, consultant de imagine.