Citroen a prezentat primele date oficiale despre viitorul model electric C-ZERO, o versiune proprie realizata pe baza colaborarii cu japonezii de la Mitsu­bishi, care au lansat deja i-MIEV.

Automobilul C-ZERO va fi propulsat exclusiv cu ajutorul ener­giei electrice, prin intermediul unor baterii ce se pot incarca la reteaua de curent de 220 V. Citroen se bazeaza deja pe o experienta in domeniul ve­hi­culelor electrice, cu un numar de 5.500 de vehicule de acest gen pro­duse pana acum. C-ZERO va fi intro­dus in productia de serie incepand cu a doua jumatate a anului 2010, ala­turandu-se modelului Berlingo First Electric, realizat in cooperare cu compa­nia Venturi.

Din punctul de vedere al perfor­man­telor, C-ZERO va avea un motor electric de 64 CP, dar si un cuplu maxim de 180 Nm, disponibil de la 2.000 de rotatii pe minut. Tractiunea este transmisa de rotile din spate, ne­fiind necesar un schimbator de vi­te­ze, cu rapoarte. Ba­teriile sunt am­­-
plasate sub podea, pe centrul ma­sinii. Incarcarea bateriilor se rea­li­zea­za pe parcursul a sase ore, la o priza obisnuita de 220V, sau in doar 30 de minute, pentru 80% din ca­pa­citate, la o priza de putere de 400V.

Masina are patru locuri normale, si­milar cu alte automobile din clasa city-car, un portbagaj de 166 litri si dis­pune de ABS, ESP si ASR, gea­muri electrice, sase air­baguri etc. Lungimea sa este de 3,48 metri, atin­ge 130 km/h, avand o auto­nomie de aproximativ 130 km, in func­tie de soli­citari si traseul urmat. Teore­tic, masina poate parcurge dru­mul Bucuresti-Ploiesti cu o singura incarcare a bateriei.