Dupa o perioada dificila pentru Flanco, cand multa lume se intreba daca unul dintre cei mai importanti retaileri de electro-IT din tara va reusi sa iasa cu bine din insolventa, compania a reusit pana la urma sa refaca increderea partenerilor si furnizorilor si sa obtina profit pentru al doilea an la rand.


Cifrele financiare raportate astazi de retailer releva faptul ca firma a reusit sa lase in urma toate problemele si a obtinut nu doar depasirea (la mustata) vanzarilor anului 2008 (an de boom), ci si realizarea unui profit operational bunicel pentru actionarii companiei. Astfel, firma a anuntat vanzari de 110 mil euro la finalul anului trecut (fata de 109 mil euro in 2008 si 80 mil euro in 2010) si obtinerea unui profit operational de 3,5 mil. euro.

Cota de piata a Flanco a crescut intr-un an de la 6% in 2010 la 12% in 2011. E adevarat ca obtinerea acestui rezultat s-a facut si cu sprijinul pietei de electro-IT&C din tara, care anul trecut a crescut cu 10%, de la 1 mld euro in 2010 la 1,1 mld euro in 2011, potrivit estimarilor retailerului.

Violeta Luca, directorul de marketing al Flanco, explica rezultatele pozitive prin masuri precum generarea de business nou, inchiderea magazinelor cu pierdere si plasarea unor noi unitati in centre comerciale cu trafic mare. Totodata, Luca pune cresterea vanzarilor de la 2.500 euro/mp in 2010 la 3.000 euro/2011 si pe seama noului concept de magazin, lansat odata cu deschiderea unitatii din incinta Unirea Shopping Center si in care clientii pot testa orice tehnologie inainte de a cumpara. “De altfel, magazinul din Unirea, impreuna cu cele din AFI Cotroceni si Sun Plaza sunt cele mai profitabile unitati ale retelei”, a precizat Violeta Luca.

Anul trecut, compania a inchis 7 magazine si a deschis alte 14 unitati, investitia rezultata fiind de 8,5 mil euro (inclusiv stocuri). In principal au fost inchise magazinele pozitionate stradal, astfel ca, in prezent, doar vreo 17% din unitatile comerciale Flanco isi desfasoara activitatea in spatii stradale, restul fiind in incinta centrelor comerciale. In acest an retailerul a mai inchis un magazin in zona Giurgiului din Bucuresti si este posibil sa traga obloanele la unitatea din Sinaia, a mai precizat reprezentantul Flanco. In total, la finalul anului 2011, retailerul avea 77 de magazine insumand o suprafata de vanzare de 41.500 mp.

Investitii 2012

Compania a anuntat ca ar putea deschide in acest an inca cel putin cinci unitati comerciale la Bistrita (inaugurat la inceputul anului), Cluj si Sibiu. Retailerul si-a bugetat pentru 2012 investitii de 3,5 mil. euro in deschideri de unitati noi si amenajarea unor magazine existente. Pentru acest an suprafata comerciala ar putea creste cu 20%, iar vanzarile sa ajunga la 3.200 euro/mp.

Piata de electro-IT isi va mentine tendinta de crestere sin in 2012, urmand sa atinga valoarea de 1,25 mld euro. De asemenea, cheltuielile pe cap de locuitor pentru produsele electro-IT ar putea creste cu 5% pana la 7%, estimeaza Flanco.