Liderul mondial al pietei de lux, grupul LVMH, continua sa ignore criza. Vanzarile, care au atins 23,7 miliarde de euro, precum si beneficiile au progresat pe toate continentele.


Sfidand orice criza, ignorand orice programe de austeritate, piata mondiala de lux a afisat in 2011 un avans de 10%, gratie cererii asiatice. In acest context, LVMH, lider absolut pe acest segment de activitate, afiseaza o performanta superioara, cu o cifra de afaceri de 23,7 miliarde de euro, in crestere cu 14% fata de 2010.

Rezultatul operational al casei de moda progresat cu 22%, iar rezultatul net cu 34%, pana la 3,06 miliarde de euro. In Statele Unite, vanzarile au sporit cu 18% si cu 7% in Europa. In Asia, ele au explodat, pur si simplu, cu un salt de 27%, ba chiar de 28% in China.

Privita pe sectoare de activitate, vanzarile de confectii si marochinarie au atins 8,712 miliarde euro in 2011, adica un plus de 15%, dintre care 6 miliarde pentru brandul Louis Vuitton. Au excelat, in egala masura, si alte marci, precum Fendi, Celine, Givenchty sau Loewe, fara a uita de Berluti, achizitionata in 2011. Rezultatul operational, in moda si marochinarie, a progresat cu 20%, la 3 miliarde de euro.

Cresterea vanzarilor a fost si mai spectaculoasa pe segmentul de ceasuri si bijuterii (TAG Heuer, Hublot, Chaumet...). Cifra de afaceri s-au dublat, practic, dupa preluarea Bulgari, ajungand la 1,9 miliarde de euro in 2011.

Parfumurile si cosmeticile (Dior, Guerlain, Kenzo) s-au mentinut pe trendul ascedent gratie emblematicului J’adore, dar au fost penalizate de dependenta exagerata de piata europeana (50% din vanzari). Prin urmare, rezultatul operational nu a progresat decat cu 5%.