Incepand cu uzinele romanesti de la Mioveni-Pitesti, constructorul Renault a pus la punct o structura stabila si cu costuri reduse. Rezultatul: autoturisme vandute in 36 de tari si modele asamblate in lumea intreaga.


Iata-l propulsat la rangul de vedeta la Salonul mondial de la Paris. Acest Logan 2, bland cu consumul de benzina, a fost mai asteptat decat Clio IV de la Renault sau Golf 7 de la Volkswagen. Simbol al unui incredibil succes industrial si comercial, fondat pe inventia autoturismului low cost, berlina cu cinci locuri la mai putin de 8000 de euro a fost lansata in 2004, pentru ca acum sa fie liderul unei game de 6 masini, in total aproape 1 milion de vehicule prevazute in 2012, scrie publicatia L’Expansion.

Pe o piata in criza si destabilizata de razboiul preturilor, Dacia isi vinde bine produsele (+21% in Franta in primul semestru pe o piata in scadere cu 11%) si degaja, cu autoturismele sale deloc scumpe, performante despre care societatea ramane discreta.

In aproape 12 ani si cu pretul unor investitii de 2 miliarde de euro (un ritm anual de 150-200 de milioane), Renault a construit, cu Dacia, o adevarata masina de razboi economic conceput sa respecte foaia de parcurs a low cost. Desigur, scrie L’Expansion, salariul lunar al muncitorilor de la Pitesti (aproximativ 500 de euro), cel a lucratorilor marocani de la Casablanca sau cel utilizat la noua uzina Tanger (de ordinul a 250 de euro) scade factura finala, dar mai sunt si alti constructori instalati aici.

Productia Dacia, vanduta anul acesta in 36 de tari, se bazeaza pe un mecanism imbatabil de crearea a noilor modele. „De la bun inceput am trimis misiuni internationale pentru a intelege nevoile pietelor tinta”, spune Odile Painciaticci, seful de proiect penru primele Dacii de la Renault. „Punctul comun este robustetea si fiabilitatea, pentru ca trebuie sa circule in conditii rutiere si climatice dificile. In India, garantia pentru Complete Care este de 80.000 de kilometri. Clientii nostri sunt foarte exigenti cand este vorba de fiabilitate”, spune Rafael Treguer, director de dezvoltare al marcii Dacia. „Daca propunem o garantie de 100.000 de kilometri, este pentru ca avem incredere in produsele noastre”, precizeaza el.

Inima industriala a partii mecanice a Dacia bate in Romania, la Mioveni-Pitesti, unde sunt implantate doua unitati uriase. Prima furnizeaza cutii de viteza, motoare, elemente de caroserie, etc, dand, totodata, viata unui incredibil balet logistic planetar. In 2010, de aici au fost expediate 840.000 metri cubi de piese detasabile pentru alimentarea liniilor de montaj de pretutindeni, care au asamblat peste 410.000 de masini.

Rezultatul aplicarii conceptului complet knock down (CKD): componentele autoturismelor sunt trimise sub forma de „colectii” si asamblate local, ceea ce permite evitarea taxelor grele care afecteaza, in general, masinile din import.