În timp ce unele dintre cele mai mari branduri, printre care Amazon.com, Samsung şi Oracle, şi-au mărit valoarea cu până la 20% de anul trecut, altele au intrat în declin, potrivit unui clasament Interbrand citat de 24/7 Wall St.

„Brandurile au succes atunci când reuşesc să redefinească o piaţă,” a afirmat directorul de la Interbrand, Josh Feldmeth. Acesta a dat exemplul companiei Apple, care a transformat piaţa telefoanelor mobile într-un „ecosistem” în care consumatorii cumpără jocuri, ascultă musică şi navighează pe Internet folosind un singur dispozitiv.

BlackBerry a dominat la un moment dat piaţa smartphone, dar apariţia iPhone-ului Apple şi a dispozitivului Android al Google, compania a suferit cea mai mare pierdere, de aproape 40%. Din 16.500 de angajaţi, 5.000 au trebuit să plece – în jur de 30% din personal. Valoarea capitalului său a scăzut cu 90% în ultimii trei ani.

Goldman Sachs şi Nokia sunt pe locul doi în topul brand-urilor care au suferit cele mai mari pierderi, cu un declin de 16%. Marca Goldman Sach a avut probleme după ce a început criza datorită implicării în criza financiară din Grecia. Nokia a avut un an greu în încercarea de a ţine pasul cu dispozitivele competitorilor de pe piaţa smartphone.

Pe locul patru se află Moet & Chandon, care face parte din conglomeratul francez de lux LVMH. Marca a înregistrat pierderi de 13%, adică 500 de milioane de dolari doar anul acesta.

Yahoo ocupă locul cinci, în ciuda numirii Marissei Mayer ca director al companiei. În ultimii ani, Yahoo a pierdut tot mai mult teren în faţa Google şi Facebook şi ar putea dura ceva vreme până când Marissa Mayer va pune compania pe picioare.

Citi, conglomeratul financiar internaţional, se află pe locul şase, cu pierderi de 12%. După cinci ani consecutivi de declin, valoarea mărcii Citi a ajuns la mai puţin de o treime din maximul atins de companie.

MTV a fost plasat pe locul şapte după ce Interbrand a observat că postul de televiziune continuă să se îndepărteze de lumea muzicii şi să experimenteze cu programe ieftine, ducând la o „criză de identitate”.

Honda se află pe locul nouă, împreună cu Thomson Reuters. Honda a început să îşi revină după o cădere majoră în timpul crizei, cu o creştere de la 128 de miliarde de dolari la 160 de miliarde de dolari în doar doi ani.

Thomson Reuters obişnuia să fie jucătorul principal de pe piaţa informaţiilor financiare media, dar a fost depăşit de Bloomberg. Declinul companiei este acum de 11%.

Dell a tot scăzut ca valoare în ultimii patru ani, după ce compania şi-a mutat atenţia de la vânzările de calculatoare la servicii IT, ajungând la un declin de 9%. Interbrand a calculat valoarea sa la 7,6 miliarde de dolari, cea mai scăzută performanţă din ultimii 11 ani.