Grupul de firme Agricola Bacău a înregistat o cifră de afaceri de 423,331 milioane lei, după primele 9 luni ale anului 2012, cu 8% mai mult faţă de cifra înregistrată în perioada similară a anului 2011 (392 mil. lei).

Agricola Internaţional SA, cea mai importantă companie a Grupului de firme Agricola Bacău, care integrează linia de business carne de pasăre, reţeaua de magazine proprii şi operatorul logistic, a înregistrat în primele 9 luni ale acestui an, faţă de perioada similară a anului trecut, o creştere a cifrei de afaceri cu 4%, ajungând în prezent la circa 267,21 mil. lei.

Vânzările de carne de pui Agricola au crescut constant în primele nouă luni ale acestui an. Comparativ cu perioada similară din 2011, Agricola a comercializat cu 5% mai multă carne de pasăre, în contextul în care piaţa s-a menţinut constantă. Valoric, vânzările au crescut cu 14%, pe fondul creşterii ponderii în structura vânzărilor a cărnii refrigerate şi a produselor tranşate, cu o valoare mai mare.

“La 30 septembrie volumele de carne de pui comercializate depăşeau 24.360 tone, mai mult cu 5 procente decât anul trecut, asta în condiţii de austeritate şi de criză financiară. Cu siguranţă Grupul Agricola va realiza creşterea pe care şi-a propus-o pentru 2012, de 10%, deoarece vânzările se află pe un trend crescător. Astfel, volumele de carne comercializate până la 24 octombrie sunt cu 14% mai mari decât în octombrie 2011 ”, a declarat Grigore Horoi, preşedinte Agricola Bacău.

Analiza multianuală relevă faptul că în sectorul de creştere a păsărilor, deşi acesta realizează performanţe tehnice de nivel european, performanţele economice sunt foarte modeste: aproximativ 1 – 1,5% profit net din cifra de afaceri.

“Cauzele sunt simplu de identificat: puterea de cumpărare redusă a populaţiei şi TVA foarte mare, nediferenţiată pentru alimente aşa cum este în majoritatea ţărilor europene. Situaţia economică s-a agravat foarte, foarte mult în ultimul an din cauza creşterii costurilor la principalele resurse: peste 70% la cereale, respectiv 79% la şrotul de soia, în contextul în care acestea reprezintă mai mult de jumătate din costul kilogramului de carne. Chiar în aceste condiţii, piaţa nu suportă majorări de preţuri corelate cu scumpirile la resursele de bază. Prin urmare vorbim de un echilibru financiar precar, care poate fi întărit doar prin derularea programelor de bunăstare”, a declarat Grigore Horoi, preşedinte Agricola Bacău.

Vânzările de preparate din carne fiert-afumate şi salamuri crud-uscate, obţinute la Salbac, companie din cadrul Grupul Agricola, îşi menţin creşterea înregistrată la jumătate acestui an.

Astfel, după 9 luni acestea continuă să fie mai mari cu 16% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în contextul în care piaţa mezelurilor este în scădere cu 15-20 de procente, după cum apreciază specialiştii. Grupa salamurilor crud-uscate, cu care Agricola este lider în piaţa din România (staţionară), înregistrează în trendul ultimilor 3 ani creşteri semnificative: 9% în volum, respectiv 20% în valoare.

La categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, se menţine creşterea de 11% în volum a vânzărilor (17% în valoare), pe un trend de scădere a pieţei.

La categoria ouă de consum, în primele 9 luni, Avicola Lumina Constanţa a comercializat 46,530 milioane ouă, cu 36 % mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului 2011 (când producţia a fost redusă şi ca urmare a derulării procesului de modernizare a celor 6 hale amenajate cu baterii îmbunătăţite, conform standardelor UE).

Şi la praf de ouă s-a înregistrat o creştere cu 21% a vânzărilor cantitative, plusul în cifra de afaceri pentru această categorie fiind de 58%.