Analiza realizată de echipa GolinHarris în ultima săptămână din luna octombrie arată o rată de interacţiune de 6,5% pentru pagina de Facebook a lui Obama şi de 14,4% pentru Romney.

“Înainte de a realiza o comparaţie între interacţiunea în social media a celor doi candidaţi trebuie să ţinem cont de context şi de factorii specifici care influenţează dinamica prezenţei pe fiecare platformă în parte. În primul rand, conturile de Facebook şi Twitter ale Preşedintelui Barack Obama au mai trecut printr-o campanie electorală, deci au beneficiat de un buget de promovare în plus, iar acest lucru este evident în numărul total de fani (Facebook: >31,800,000; Twitter: > 21,700,000). Pe de altă parte, paginile lui Mitt Romney (Facebook: > 12,000,000; Twitter: > 1,700,000) par că dispun de un buget actual de susţinere mai mare sau de o viralizare sporită. Spre exemplu, în ultima săptămână din luna octombrie, pagina de Facebook a lui Romney a înregistrat cu 568,159 mai multe like-uri decât pagina lui Obama,” a spus Valeriu Ispir, Digital Manager, GolinHarris.

În ciuda faptului că Romney a avut un angajament mai mare, datele recente oferite de platforma de monitorizare a conversaţiilor pe Facebook, dezvoltată de reţeaua socială în colaborare cu CNN, arată că, pentru ultimele şapte zile, Obama a avut în medie cu 74% mai multe persoane unice care l-au menţionat, decât Romney. În cadrul zilei de astăzi, balanţa s-a înclinat covărşitor în favoarea candidatului democrat, care a înregistrat de 2,5 ori mai multe persoane care au generat agitaţie în jurul lui.

"O alta platformă interesantă si inovativă utilizată în campania din acest an a fost construită de foursquare şi a contorizat check-in-urile date de alegători la secţiile de votare. Din păcate, nu s-a bucurat de un succes foarte mare. Cel mai activ stat a fost New York-ul cu doar 20,353 de check-in-uri (0.1% din populatie)", mai spune reprezentantul GollinHarris.

Pe Twitter, candidatul către care utilizatorii au facut cel mai des trimitere în ziua alegerilor a fost Obama – cele mai multe mentionări şi replici de răspuns îndreptându-se mai mult către el şi mai puţin către Romney. Indexul Topsy, care analizează preferinţa publicului alegător prezent pe Twitter pentru unul sau celălalt dintre candidaţi, a înregistrat ieri 74 de puncte din 100 pentru Obama şi 59 de puncte din 100 pentru Romney. Practic menţiunile pe Twitter care au conţinut numele Obama au fost mai numeroase decât cele care au conţinut numele Romney.

“În ultima săptămână din octombrie, Romney a înregistrat o medie zilnică de 1.504 retweeturi şi 457 favorites, care, raportate la numărul total de followers, produc o rata de interacţiune de 0,08% prin retweeturi şi 0,02% prin favorites. În aceeaşi perioadă, Obama a înregistrat medii zilnice de 1.605 retweeturi şi 707 favorites, care se transpun în indici de interacţiune de 0,01% şi 0,003%,” a spus Raluca Duţă, Digital Associate, GolinHarris.

Pe Facebook, cu o bază de fani de trei ori mai mare, Obama a înregistrat numere medii zilnice relativ similare cu cele ale lui Romney. În ultima săptămână din octombrie, candidatul republican a adunat o medie zilnică de 117.915 like-uri, 4.714 share-uri si 10.098 comment-uri, în timp ce preşedintele a atras 162.962 like-uri, 14.397 share-uri şi 11.315 comment-uri.